Record Details

Національна рамка кваліфікацій і європейська трансферна кредитно-накопичувальна система (перший аспект)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719494/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/mcnd/article/view/744
10.36074/31.01.2020.12
 
Title Національна рамка кваліфікацій і європейська трансферна кредитно-накопичувальна система (перший аспект)
National Qualifications Framework and European Credit Transfer and Credit Transfer System (first aspect)
 
Creator Євтух, М.Б.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
93/94 History
 
Description У тезах обґрунтовано: теоретико-методологічні підходи до визначення поняття “якість освіти”; системні параметри якості освіти; врахування принципу екології освітнього процесу; концепцію вищого навчального закладу як соціального інституту і механізму соціалізації молоді; ідею початку переходу до четвертої хвилі еволюції людства; доцільність кредитно-модульної системи організації навчального процесу в підвищенні кваліфікації педагогічних кадрів; системи (моделі) підготовки керівників до оцінювання результатів діяльності загальноосвітнього навчального закладу. Науковці здійснили філософський вимір якості вищої освіти в стратегії розвитку суспільства та економічний аналіз і кількісну оцінку результативності освітніх послуг; зокрема визначено критерії їх вартості.
Theses substantiate: theoretical and methodological approaches to the definition of the concept of "quality of education"; systematic parameters of quality of education; taking into account the principle of ecology of the educational process; the concept of higher education as a social institution and a mechanism for youth socialization; the idea of ​​beginning the transition to the fourth wave of human evolution; expediency of credit-modular system of organization of educational process in advanced training of pedagogical staff; systems (models) of preparation of managers for evaluating the results of the activity of a comprehensive educational institution. Scientists have carried out a philosophical measurement of the quality of higher education in the strategy of social development and economic analysis and quantitative evaluation of the effectiveness of educational services; in particular, the criteria for their value are defined.
 
Publisher Європейська наукова платформа
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719494/1/87-343-PB%20%D0%9A%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%202020%D0%84%D0%B2%D1%82%D1%83%D1%85-132-133.pdf
- Євтух, М.Б. (orcid.org/0000-0001-6116-476 <http://orcid.org/0000-0001-6116-476>) (2020) National Qualifications Framework and European Credit Transfer and Credit Transfer System (first aspect) In: Formation of Contemporary Scientific Thought: Proceedings of the International Scientific Conference, January 31, 2020 Європейська наукова платформа, м. Кропивницький, Україна, pp. 132-133. ISBN 978-617-7171-94-1
10.36074/31.01.2020.12
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.36074/31.01.2020.12