Record Details

Інтеграція біології з природничо-математичними дисциплінами як умова формування природничо-наукової компетентності учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719483/
 
Title Інтеграція біології з природничо-математичними дисциплінами як умова формування природничо-наукової компетентності учнів
Integration of biology with natural and mathematical disciplines as a condition of formation of students' natural and scientific competence
 
Creator Гринюк, Оксана Сергіївна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
57 Biological sciences in general
 
Description У статті обґрунтована інтеграція біології з природничими та математичними дисциплінами на основі застосування загальних законів природи, що забезпечує формування в учнів цілісних знань про живу природу та наукознавчу компетентність.
In the article, the integration of biology with natural and mathematical disciplines is grounded on the basis of the application of general laws of nature, which ensures the formation of integral knowledge about the living nature and science and science competence in students.
 
Publisher Кременчуцький міський науково-методичний центр
 
Date 2017
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719483/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA-2017_%D1%81%D1%82.74-76.pdf
- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700 <http://orcid.org/0000-0001-7660-2700>) (2017) Integration of biology with natural and mathematical disciplines as a condition of formation of students' natural and scientific competence In: 1st International Scientific and Practical Conference "Modernizing the Content of Education in the Context of Multicultural Environment" (23-24 November, 2017) Кременчуцький міський науково-методичний центр, м. Кременчук, Україна, pp. 74-76.