Record Details

Зорове сприймання та його порушення в дитячому віці

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719285/
 
Title Зорове сприймання та його порушення в дитячому віці
Visual perception and visual perception disorders in children
Зрительное восприятие и его нарушения в детском возрасте
 
Creator Кобильченко, В.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Встановлено, що в процесі пізнання навколишнього світу найважливіша роль належить зору, а саме – зоровому сприйманню. Зір також є засобом спілкування між дитиною й батьками, іншими дорослими і дітьми, спілкування з навколишнім світом. З’ясовано, що відсутність зовнішніх впливів або ж їх істотне обмеження (сенсорна депривація), змінює нормальне співвідношення біологічних, психологічних і соціальних чинників у психічному розвитку дітей. Доведено, що порушення зору в дитини можуть викликати значні утруднення в процесі її розвитку, навчання й виховання. Обґрунтовано, що проблема пошуку оптимальних методів і засобів навчання та виховання дітей з аномаліями зору тісно пов’язана з розумінням психофізіологічних механізмів, що лежать в основі відповідного дефекту. Встановлено, що порушення зорового аналізатора і його провідних шляхів негативно позначається на формуванні у дитини психіки й складних психічних процесів, а згодом – і на розвитку особистості загалом.
It is established that in the process of perceiving the world, sight, namely visual perception plays the crucial role. Vision is also a way of communicating between the child and parents, other adults and children, communication with the outside world. It is found that the absence of external influences or their significant limitation (sensory deprivation), changes the normal ratio of biological, psychological and social factors in the mental development of children. It is proved that visual impairment in a child can cause considerable difficulties in the process of their development, education and upbringing. It is substantiated that the problem of finding optimal methods and means of teaching and educating children with visual impairments is closely related to understanding the psycho-physiological mechanisms underlying the defect. It is established that disorders of visual analyzer and its leading pathways adversely affects the formation of the child’s psyche and complex mental processes, and subsequently – on the development of personality as a whole.
Установлено, что в процессе познания окружающего мира важнейшая роль принадлежит зрению, а именно – зрительному восприятию. Зрение также является средством общения между ребенком и родителями, другими взрослыми и детьми, общения с окружающим миром. Выяснено, что отсутствие внешних воздействий или их существенное ограничение (сенсорная депривация), изменяет нормальное соотношение биологических, психологических и социальных факторов в психическом развитии детей. Доказано, что нарушение зрения у ребенка могут вызвать значительные затруднения в процессе его развития, обучения и воспитания. Обосновано, что проблема поиска оптимальних методов и средств обучения и воспитания детей с аномалиями зрения тесно связана с пониманием психофизиологических механизмов, лежащих в основе соответствующего дефекта. Установлено, что нарушения зрительного анализатора и его проводящих путей негативно сказывается на формировании у ребенка психики и сложных психических процессов, а впоследствии – и на развитии личности в целом.
 
Publisher "Педагогічна преса"
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719285/1/%D0%BA%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>) (2019) Visual perception and visual perception disorders in children Особлива дитина: навчання і виховання, 4 (92). pp. 46-59. ISSN 2312-2781