Результативність упровадження системи компететнісно орієнтованих завдань у процесі вивчення величин молодшими школярами
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719274/
|
|
Title |
Результативність упровадження системи компететнісно орієнтованих завдань у процесі вивчення величин молодшими школярами
The efficiency of the implementing of competency-oriented problems into the study of measures in primary school |
|
Creator |
Листопад, Наталія Петрівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У тезах зазначено, що упроваджена у навчальний процес система завдань є ефективним інструментом формування вимірювальних умінь, вмінь застосовувати знання про величини, набуті на уроках математики, для розв’язання завдань з інших освітніх галузей (технологічної, мистецької, інформатичної, фізкультурної).
This article shows that the system of problems implemented into the process of study is an effective instruments designed to build the capacity to measure and to apply the knowledge about measurements acquired during the course of the mathematics to other fields of studies (technology, arts, informatics, and sport). |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719274/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9B%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D0%B4_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0.pdf
- Листопад, Наталія Петрівна (orcid.org/0000-0002-2922-8450 <http://orcid.org/0000-0002-2922-8450>) (2019) The efficiency of the implementing of competency-oriented problems into the study of measures in primary school In: Інноваційні рішення у початковій школі: досвід впровадження концепції НУШ //матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (Полтава, 27-28 листопада 2019 р.) Педагогічна думка, м. Полтава, Україна, pp. 63-65. ISBN 978-966-644-518-9 |
|