Текст як інструмент формування ключових компетентностей учнів старших класів на уроках української мови
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719410/
|
|
Title |
Текст як інструмент формування ключових компетентностей учнів старших класів на уроках української мови
Text as a tool for the formation of key competences of senior students in the Ukrainian language lessons |
|
Creator |
Горошкіна, Олена Миколаївна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
Пріоритетною ознакою сучасного уроку української мови є широке й різноманітне використання текстового матеріалу як основного засобу навчання, що має значний навчально-розвивальний потенціал, оскільки на рівні тексту продуктивним є з’ясування семантики слова, його поняттєвих зв’язків, усвідомлення стилістичної диференціації моделювання зв’язного висловлення.
A priority feature of the modern Ukrainian language lesson is the widespread and diverse use of text material as a primary teaching tool, which has considerable educational and development potential, since at the text level it is productive to understand the semantics of the word, its conceptual connections, the awareness of stylistic differentiation of the clear expression modeling. |
|
Publisher |
Союз українців Румунії
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719410/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%A0%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BD%D1%96%D1%8F%202019.pdf
- Горошкіна, Олена Миколаївна (orcid.org/000-0002-0378-888X <http://orcid.org/000-0002-0378-888X>) (2019) Text as a tool for the formation of key competences of senior students in the Ukrainian language lessons In: Caietele conferintei international «Urrainenii din Rovfnia. Istorie, contemporaneitate si perspective.» Volumul II Союз українців Румунії, м. Бухарест, Румунія, pp. 218-223. |
|