Record Details

Художній текст як засіб формування предметної компетентності учнів ліцею на уроках української мови

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719406/
 
Title Художній текст як засіб формування предметної компетентності учнів ліцею на уроках української мови
Artistic text as a means of forming the substantive competence of lyceum students at Ukrainian language lessons
 
Creator Горошкіна, Олена Миколаївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Упровадження компетентнісного підходу в освітній процес закладів загальної середньої освіти зорієнтовано на формування предметної і ключових компетентностей учнів. Попри значну кількість праць, присвячених різним аспектам реалізації компетентнісного підходу, розробленню авторських методик формування тієї чи тієї компетентності, не втрачає актуальності проблема формування предметної компетентності учнів на уроках української мови.
The introduction of the competency approach in the educational process of general secondary education institutions is focused on the formation of subject and key competences of students. Despite the considerable number of works devoted to various aspects of the implementation of the competence approach, the development of the author's methods of forming one or another competence, the problem of forming the subject competence of students in the Ukrainian language lessons is not relevant.
 
Publisher ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719406/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%9E%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BD%D0%B5%20%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
- Горошкіна, Олена Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0378-888X <http://orcid.org/0000-0002-0378-888X>) (2019) Artistic text as a means of forming the substantive competence of lyceum students at Ukrainian language lessons In: Образне слово Луганщини: матеріали ХVІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. імені Віктора Ужченка ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», м. Старобільськ, Україна, pp. 35-37.