Record Details

Професійна самосвідомість педагога та його самоефективність: концептуально-теоретичний аналіз

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719339/
 
Title Професійна самосвідомість педагога та його самоефективність: концептуально-теоретичний аналіз
Teacher's professional awareness and self-efficacy: a conceptual-theoretical analysis
 
Creator Бондар, В.І.
Макаренко, І.Є.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано сутність понять “професійна самосвідомість вчителя”, “професійна “Я-концепція” вчителя”, “самоефективність вчителя”. Схематично відображено зв’язок компонентів професійної “Я-концепції” вчителя як відображення його професійної самосвідомості. Охарактеризовано феномен самоефективності вчителя як компонента поведінкового стану сформованості його професійної самосвідомості.
The article focuses on the concept analysis of such terms as “teacher’s professional selfconscience”, “teacher’s professional self-concept” and “teacher’s self-efficacy”. This paper also schematically defines the interrelation of components in teacher’s professional "self-concept" as a result of his professional self-conscience development. The author gives profound characteristics to the self-efficacy phenomenon as a constituent element of teacher’s behavioral state indicating his professional selfconscience formation.
 
Publisher НПУ ім. М. П. Драгоманова
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719339/1/Bondar%20V.%20I.%2C%20Makarenko%20I.%20Ye.pdf
- Бондар, В.І. and Макаренко, І.Є. (2016) Teacher's professional awareness and self-efficacy: a conceptual-theoretical analysis Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія : Педагогічні науки : реалії та перспективи, 55 (5). pp. 42-47. ISSN 2311-5491