Record Details

Особливості самоефективності керівників закладів професійно-технічної освіти як психологічного чинника успішності їх професійної діяльності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718111/
http://umo.edu.ua/socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipuski/zbirnik-naukovikh-pracj-visnik-pisljadiplomnoji-osviti-serija-socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipusk-635-2018
10.32405/2522‐9931‐2018‐6(35)‐65‐77
 
Title Особливості самоефективності керівників закладів професійно-технічної освіти як психологічного чинника успішності їх професійної діяльності
Features of self-efficiency of managers of vocational education institutions as a psychological factor of the success of their professional activity
 
Creator Казакова, Світлана Володимирівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description У статті наведено результати емпіричного дослідження особливостей самоефективності керівників закладів професійно-технічної освіти. Показано зв’язок самоефективності управлінців з успішністю їх професійної діяльності. Визначено основні протиріччя в діяльності сучасних закладів професійно-технічної освіти, що можуть негативно позначитися на рівні самоефективності їх керівників. Встановлені показники загальної, діяльнісної, соціальної самоефективності керівників закладів професійно-технічної освіти. Виявлено недостатній рівень самоефективності досліджуваних порівняно з іншими категоріями керівників освітніх організацій та суб’єктами підприємницької діяльності. Установлено особливості самоефективності керівників закладів професійно-технічної освіти залежно від статі, стажу, віку, типу закладу освіти, місця його розташування, регіону тощо. Виявлено, що у керівників-жінок показники самоефективності зі збільшенням стажу й віку є меншими, ніж в управлінців чоловічої статі. Визначено, що інноваційних закладах професійно-технічної освіти (коледжі, ВПУ) показники самоефективності керівників вище ніж у керівників звичайних закладів професійно-технічної освіти, особливо в тих, хто розташовані в центрі країни. Виявлено, що в керівників закладів професійно-технічної освіти з сільської місцевості діяльнісна самоефективність вище, а соціальна самоефективність нижче ніж у керівників з міста.
Констатовано доцільність сприяння розвитку самоефективності управлінців у процесі підвищення їх кваліфікації як психологічного чинника успішності професійної діяльності.
The article presents the results of an empirical study of the features of self-efficacy of heads of vocational education institutions. The connection of self-efficacy of managers with the success of their professional activity is shown. The main contradictions in the activities of modern vocational education institutions, which may adversely affect the level of self-efficacy of their managers, are identified. The indicators of general, activity and social self-efficacy of heads of vocational education institutions have been studied. An insufficient level of self-efficacy of the respondents compared with other categories of heads of educational organizations and entrepreneurs entities was identified. The features of self-efficacy of heads of vocational education institutions are established depending on gender, length of service, age, type of educational institution, location, region, etc. It has been revealed that female managers have less self-efficacy with an increase in length of service and age male managers. It has been determined that in innovative institutions of vocational education (colleges, TUs), indicators of self-efficacy of managers are higher than those of managers of traditional institutions of vocational education, especially those who are located in the centre of the country. It has been established that the heads of vocational education institutions from rural areas have activity self-efficacy higher and social self-efficacy lower than that managers from cities.
The feasibility of promoting the development of self-efficacy of managers in the process of advanced training as a psychological factor of the success of their professional activity was stated.
 
Publisher Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти»
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718111/1/%D0%92%D0%98%D0%A1%D0%9D%D0%98%D0%9A_6_35_%D0%A1%D0%9E%D0%A6%D0%98%D0%90%D0%9B_%D0%9F%D0%9E%D0%92%D0%95%D0%94_%D0%9D%D0%90%D0%A3%D0%9A%D0%98_%D0%9A%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
- Казакова, Світлана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-2776-3927 <http://orcid.org/0000-0002-2776-3927>) (2018) Features of self-efficiency of managers of vocational education institutions as a psychological factor of the success of their professional activity Вісник післядипломної освіти. Серія "Соціальні та поведінкові науки", 6 (35). pp. 65-77. ISSN 2522-9931
10.32405/2522‐9931‐2018‐6(35)‐65‐77