Record Details

Обґрунтування сутності професійного розвитку викладача вищої школи: теоретичний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719222/
http://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/121988
 
Title Обґрунтування сутності професійного розвитку викладача вищої школи: теоретичний аспект
Substantiation of the essence of professional development of the teacher of higher education Schools: Theoretical Aspect
 
Creator Сотська, Г.І.
Лісовий, В.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розкрито загальнонауковий та психолого-педагогічний зміст поняття «розвиток», проаналізовано різноманітні наукові погляди щодо визначення змісту та сутності феномену «професійний розвиток викладача вищої школи». На підставі аналізу наукових джерел окреслено професійно важливі якості
фахівця у професійно-педагогічній діяльності як результат його успішного професійного розвитку.
In the article the general scientific and psychological-pedagogical content of the concept of "development" is revealed, analyzed various scientific views on determining the content and essence of the phenomenon "professional development high school teacher. " Based on the analysis of scientific sources, professionally important qualities are outlined specialist in professional and pedagogical activity as a result of his successful professional development.
 
Publisher НВП ПП "Технологічний центр"
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719222/1/tmp812C.pdf
- Сотська, Г.І. and Лісовий, В.А. (2018) Substantiation of the essence of professional development of the teacher of higher education Schools: Theoretical Aspect ScienceRise: Pedagogical Education, 1 (21). pp. 22-26. ISSN 2519-4976