Обґрунтування сутності професійного розвитку викладача вищої школи: теоретичний аспект
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719222/
http://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/121988 |
|
Title |
Обґрунтування сутності професійного розвитку викладача вищої школи: теоретичний аспект
Substantiation of the essence of professional development of the teacher of higher education Schools: Theoretical Aspect |
|
Creator |
Сотська, Г.І.
Лісовий, В.А. |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розкрито загальнонауковий та психолого-педагогічний зміст поняття «розвиток», проаналізовано різноманітні наукові погляди щодо визначення змісту та сутності феномену «професійний розвиток викладача вищої школи». На підставі аналізу наукових джерел окреслено професійно важливі якості фахівця у професійно-педагогічній діяльності як результат його успішного професійного розвитку. In the article the general scientific and psychological-pedagogical content of the concept of "development" is revealed, analyzed various scientific views on determining the content and essence of the phenomenon "professional development high school teacher. " Based on the analysis of scientific sources, professionally important qualities are outlined specialist in professional and pedagogical activity as a result of his successful professional development. |
|
Publisher |
НВП ПП "Технологічний центр"
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719222/1/tmp812C.pdf
- Сотська, Г.І. and Лісовий, В.А. (2018) Substantiation of the essence of professional development of the teacher of higher education Schools: Theoretical Aspect ScienceRise: Pedagogical Education, 1 (21). pp. 22-26. ISSN 2519-4976 |
|