Формування суб'єктності старшокласників у процесі реалізації педагогічних технологій
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719216/
|
|
Title |
Формування суб'єктності старшокласників у процесі реалізації педагогічних технологій
The formation of subjectivity of upper secondary school pupils in the process of implementation of pedagogical technologies |
|
Creator |
Васьківська, Галина Олексіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Автор акцентує увагу на тому, що педагогічні технології в умовах профільного навчання виконують соціально важливу роль, оскільки є засобом упровадження ідей співпраці в педагогічний процес. Під час використання педагогічних технологій удосконалюються соціальні навички учнів, необхідні для конструювання взаємодії в структурі спільної діяльності, розвиваються емпатійни культура, навички рефлексії і самодіагностики.
The author emphasizes that pedagogical technologies play a socially important role in terms of profile education, as they are a means of introducing ideas of cooperation into the pedagogical process. The use of pedagogical technologies enhances pupils' social skills necessary for constructing interaction in the structure of collaborative activities, and develops empathic culture, reflection skills, and self-diagnosis. |
|
Date |
2019
|
|
Type |
Conference or Workshop Item
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719216/1/VHO_2019%20Grodno.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2019) The formation of subjectivity of upper secondary school pupils in the process of implementation of pedagogical technologies In: Личность. Образование. Общество. Формирование педагога будущего: от компетентности к самореализации : матер. Междунар. науч.-практ. конф., Гродно, 31 окт. 2019 г., 31 окт. 2019 г., г. Гродно, Беларусь. |
|