Методологічні підходи до самовиховання вчителя
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719199/
http://isp.poippo.pl.ua/article/view/174251 |
|
Title |
Методологічні підходи до самовиховання вчителя
Methodological approaches to teacher's self-education |
|
Creator |
Тринус, О.В.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Розкрито антропологічний, акмеологічний, системний, діяльнісний методологічні підходи до самовиховання вчителя. З’ясовано, що їхнє використання сприятиме свідомій діяльності, спрямованої на самовдосконалення, досягнення вершин особистісного і професійного розвитку. Доведено, що самовиховання вчителя є вищим рівнем його саморозвитку.
This paper is about anthropological, acmeological, systemic, activity methodological approaches to self-education of the teacher. Author presents some reasons that their use will promote responsible activity aimed at self-improvement, achievement of the peaks of personal and professional development, proves that self-education of a teacher is a higher level of self-development. |
|
Publisher |
Полтав. обл. ін-т післядипл. пед. освіти ім. М. В. Остроградського
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719199/1/174251-396828-1-PB%20%281%29.pdf
- Тринус, О.В. (orcid.org/0000-0003-2945-0796 <http://orcid.org/0000-0003-2945-0796>) (2019) Methodological approaches to teacher's self-education The image of the modern teacher, 4 (187). pp. 28-32. ISSN 2522-9729 |
|