Record Details

Методологічні підходи до самовиховання вчителя

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719199/
http://isp.poippo.pl.ua/article/view/174251
 
Title Методологічні підходи до самовиховання вчителя
Methodological approaches to teacher's self-education
 
Creator Тринус, О.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Розкрито антропологічний, акмеологічний, системний, діяльнісний методологічні підходи до самовиховання вчителя. З’ясовано, що їхнє використання сприятиме свідомій діяльності, спрямованої на самовдосконалення, досягнення вершин особистісного і професійного розвитку. Доведено, що самовиховання вчителя є вищим рівнем його саморозвитку.
This paper is about anthropological, acmeological, systemic, activity methodological approaches to self-education of the
teacher. Author presents some reasons that their use will promote responsible activity aimed at self-improvement, achievement of the peaks of personal and professional development, proves that self-education of a teacher is a higher level of self-development.
 
Publisher Полтав. обл. ін-т післядипл. пед. освіти ім. М. В. Остроградського
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719199/1/174251-396828-1-PB%20%281%29.pdf
- Тринус, О.В. (orcid.org/0000-0003-2945-0796 <http://orcid.org/0000-0003-2945-0796>) (2019) Methodological approaches to teacher's self-education The image of the modern teacher, 4 (187). pp. 28-32. ISSN 2522-9729