Record Details

The use of social networks in the process of learning english as a second language

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719186/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2033
10.33407/itlt.v63i1.2033
 
Title The use of social networks in the process of learning english as a second language
Використання соціальних мереж у процесі навчання англійської як другої мови
 
Creator Sotskaya, Galina
Trynus, Olena V.
Paziura, Nataliia V.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
81 Linguistics and languages
 
Description В останньому десятиріччі відбулось багато змін у процесі навчання англійської мови завдяки розвитку інформаційних та комунікаційних технологій. Онлайн соціальні мережі все більше використовуються вчителями та студентами для формальних (навчання) та неформальних (персональне спілкування) цілей. Досвідчений учитель може перетворити соціальні мережі в ефективний інструмент праці, тому що основна мета його діяльності – це заохочення комунікації мовою, що вивчається. З їх допомогою учитель може активізувати студентів в процесі їх навчання, створити ситуації для кращого розуміння та засвоєння матеріалу. Використання таки методів як змішане навчання, корпоративне навчання, активне навчання допомагає зробити заняття більш привабливими й ефективними. Більш того, соціальні мережі можуть допомогти у розвитку креативності у студентів, забезпеченні зворотного зв’язку, роботу в команді. Стаття розглядає вплив масових відкритих онлайн курсів на ефективність навчального процесу для студентів, які вивчають англійську як другу мову.
In the recent decade many changes in the process of education took place because of the development of information and communication technologies. Online social groups tend to be used by teachers and students for formal (study) and informal (personal communication) purposes. An efficient teacher may turn social networks into an effective tool, encouraging students to communicate in the target language. With the help of social networks the teacher can activate students in the process of learning, create situations for better understanding and perceiving the material. The use of such approaches as blended learning, corporative learning and active learning helps make the classes more attractive and effective. Moreover, social networks can help in the development of students’ creativity, provision of feedback and cooperative learning. The article deals with the question of influence of Massive online open courses on effectiveness of the educational process for students who learn English as a second language
 
Publisher Інформаційні технології і засоби навчання
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719186/1/2033-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-9153-1-10-20180227.pdf
- Sotskaya, Galina (orcid.org/0000-0002-0184-2715 <http://orcid.org/0000-0002-0184-2715>), Trynus, Olena V. (orcid.org/0000-0003-2945-0796 <http://orcid.org/0000-0003-2945-0796>) and Paziura, Nataliia V. (2018) The use of social networks in the process of learning english as a second language Information Technologies and Learning Tools, 1 (63). pp. 242-250. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v63i1.2033
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v63i1.2033