The use of social networks in the process of learning english as a second language
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719186/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2033 10.33407/itlt.v63i1.2033 |
|
Title |
The use of social networks in the process of learning english as a second language
Використання соціальних мереж у процесі навчання англійської як другої мови |
|
Creator |
Sotskaya, Galina
Trynus, Olena V. Paziura, Nataliia V. |
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
В останньому десятиріччі відбулось багато змін у процесі навчання англійської мови завдяки розвитку інформаційних та комунікаційних технологій. Онлайн соціальні мережі все більше використовуються вчителями та студентами для формальних (навчання) та неформальних (персональне спілкування) цілей. Досвідчений учитель може перетворити соціальні мережі в ефективний інструмент праці, тому що основна мета його діяльності – це заохочення комунікації мовою, що вивчається. З їх допомогою учитель може активізувати студентів в процесі їх навчання, створити ситуації для кращого розуміння та засвоєння матеріалу. Використання таки методів як змішане навчання, корпоративне навчання, активне навчання допомагає зробити заняття більш привабливими й ефективними. Більш того, соціальні мережі можуть допомогти у розвитку креативності у студентів, забезпеченні зворотного зв’язку, роботу в команді. Стаття розглядає вплив масових відкритих онлайн курсів на ефективність навчального процесу для студентів, які вивчають англійську як другу мову.
In the recent decade many changes in the process of education took place because of the development of information and communication technologies. Online social groups tend to be used by teachers and students for formal (study) and informal (personal communication) purposes. An efficient teacher may turn social networks into an effective tool, encouraging students to communicate in the target language. With the help of social networks the teacher can activate students in the process of learning, create situations for better understanding and perceiving the material. The use of such approaches as blended learning, corporative learning and active learning helps make the classes more attractive and effective. Moreover, social networks can help in the development of students’ creativity, provision of feedback and cooperative learning. The article deals with the question of influence of Massive online open courses on effectiveness of the educational process for students who learn English as a second language |
|
Publisher |
Інформаційні технології і засоби навчання
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719186/1/2033-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-9153-1-10-20180227.pdf
- Sotskaya, Galina (orcid.org/0000-0002-0184-2715 <http://orcid.org/0000-0002-0184-2715>), Trynus, Olena V. (orcid.org/0000-0003-2945-0796 <http://orcid.org/0000-0003-2945-0796>) and Paziura, Nataliia V. (2018) The use of social networks in the process of learning english as a second language Information Technologies and Learning Tools, 1 (63). pp. 242-250. ISSN 2076-8184 10.33407/itlt.v63i1.2033 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.33407/itlt.v63i1.2033
|
|