Record Details

Формування курикулуму професійної підготовки фахівців сфери туризму в соціально-критичній перспективі у Мексиці

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718935/
http://npstudies.dnpb.gov.ua/article/view/193148
10.32405/2663-5739-2019-3-65-72
 
Title Формування курикулуму професійної підготовки фахівців сфери туризму в соціально-критичній перспективі у Мексиці
Curriculum for professional training of tourism specialists in Mexico: socio-critical perspective
 
Creator Жижко, Олена
Балахадзе, Лариса
 
Subject 37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглянуто основні аспекти інституційної теорії як основи формування курикулуму професійної освіти фахівців сфери туризму в соціально-критичній перспективі в Мексиці. Авторами встановлено, що соціально-критична парадигма передбачає аналіз феномену освіти в трьох перспективах: критичній, герменевтичній та міждисциплінарній. Поняття міждисциплінарності розуміється як процес взаємодії різних наукових дисциплін при розгляді певного наукового питання. Кожна з дисциплін збагачує цей процес власними концептуальними схемами, формами визначення проблем та методами наукових досліджень. Отже, розгляд феномену освіти веде до теоретичного дискурсу та акцентування різних концептуальних напрямів, що вивчають проблеми освіти. Міждисциплінарна перспектива у випадку курикулярної конструкції професійної освіти фахівців сфери туризму передбачає застосування курикулярної та інституційної теорій, теорії культури та дискурсу. Формування курикулярного проєкту професійної освіти вимагає включення базових понять інституційної теорії у зв’язку з тим, що процес навчання, що є основою курикулуму, – це результат взаємодій інституційних педагогічних процесів. Авторами з’ясовано, що на продуктивну діяльність навчальних інституцій впливають такі елементи: навчальний матеріал, персонал, котрий задіяний, енергія, тактика і стратегія. При розбудові курикулуму професійної підготовки фахівців сфери туризму важливо звертати увагу на аналіз завдань, що ставитимуться перед професійним навчальним закладом; на характеристику персоналу (викладачів, адміністрації, технічного персоналу тощо), що буде працювати; на матеріальні ресурси, потрібні для організації навчального процесу; на організаційну стратегію, котра використовуватиметься для виконання певних навчальних, адміністративних та інших завдань тощо. Для виконання цих цілей варто звернутися до інституційного аналізу. Інституційний аналіз навчальних закладів та процесів, котрі в них відбуваються, є новим напрямом критичного розгляду освітньої галузі. Важливість впровадження інституційного аналізу у професійну підготовку спеціалістів сфери туризму пояснюється тим, що педагогічні, методологічні, дидактичні, психологічні та інші дослідження щодо професійної освіти повністю не забезпечують позитивних змін у цій сфері. Отже, необхідно окрім аналізу навчальних знань, вмінь, навичок, що передаються студентам, також розглядати так звані «ненавчальні» знання, які є компонентом прихованого курикулуму.
This paper covers the main aspects of institutional theory considered as the basis of the curriculum for the professional training of tourism specialists in the context of socio-critical paradigm in Mexico. It was found out that the socio-critical paradigm involves the analysis of the education phenomenon in the following three perspectives: critical, hermeneutic and interdisciplinary. Interdisciplinarity is understood as the process of interaction between different scientific disciplines when considering a particular scientific issue. Each discipline enriches the process with its own conceptual schemes, problem-solving forms and research methods. Thus, the phenomenon of education is closely connected with the theoretical discourse and conceptual directions that study the problems of education. In the case of the curricular construction of professional education of tourism specialists, an interdisciplinary perspective involves the application of curricular and institutional theories, as well as theory of culture and discourse. The basic concepts of institutional theory should be taken into consideration in the process of the development of a vocational education curriculum, since learning that underlies the curriculum is the result of interactions between institutional pedagogical processes. The authors also found out that the productive activities of educational institutions are influenced by the following elements: training material, staff involved, energy, tactics and strategy. When developing the curriculum for the professional training of tourism specialists, it is important to pay attention to the following: the analysis of the tasks that will be established for a professional educational institution; the characteristics of the staff (teachers, administration, technical staff, etc.) that will work; the material resources needed to organise the educational process; an organisational strategy that will be used to fulfill certain educational, administrative and other tasks, etc. Institutional analysis should be applied to achieve these goals. The institutional analysis of educational establishments and educational process is a new direction for the critical consideration of the professional education of tourism specialists. This method is used because pedagogical, methodical, didactical, psychological and other studies in the sphere of vocational education do not provide positive changes in full. So, it is very important to consider academic knowledge, skills, and abilities, as well as extra nonacademic knowledge.
 
Publisher Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718935/1/Nauk-ped-stud_2019-3-65-72.pdf
- Жижко, Олена (orcid.org/0000-0001-9680-8247 <http://orcid.org/0000-0001-9680-8247>) and Балахадзе, Лариса (2019) Curriculum for professional training of tourism specialists in Mexico: socio-critical perspective Науково-педагогічні студії (3). pp. 65-72. ISSN 2663-5739
10.32405/2663-5739-2019-3-65-72
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2663-5739-2019-3-65-72