Record Details

Методика та досвід проведення майстер‐класів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718860/
http://umo.edu.ua/pedaghoghichni-nauki-vipuski/zbirnik-naukovikh-pracj-visnik-pisljadiplomnoji-osviti-serija-pedaghoghichni-nauki-vipusk-736-2018
 
Title Методика та досвід проведення майстер‐класів
Methods and experience of conducting master classes
Метод и опит на майсторския клас
 
Creator Вишневська, Г.П.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Принцип майстер-класу: «Я знаю, як це зробити, я вас навчу». Майстер-клас є однією з форм ефективного активного навчання. Він відрізняється від семінару тим, що на майстер-класі провідний спеціаліст (далі – викладач) розповідає й показує, як застосувати на практиці нову технологію або метод.Під час майстер-класу вчитель представляє власну систему роботи, яка має набір методичних прийомів, властивих цьому вчителеві. Дії вчителя взаємопов'язані, оригінальні, що забезпечує ефективн виконання поставлених завдань. Ознаками системи роботи вчителя є цілісність, оптимальність щодо визначення місця і часу кожного методичного використання, оригінальність методу. Майстер-клас забезпечує формування мотиваційних і пізнавальних потреб учнів у певному виді діяльності, стимулює пізнавальний інтерес. У процесі майстер-класів розвиваються навички планування, самоорганізації і самоконтролю педагогічної діяльності. Під час майстер-класу до кожного учня застосовується індивідуальний підхід, завдяки чому спостерігаються позитивні результати навчальної діяльності. Майстер-клас – це форма організації власної роботи активних слухачів з використанням емпіричних методів навчання: спостереження, вивчення документів і результатів, тестування, розроблення дидактичних матеріалів для експериментальної роботи у своїй педагогічній діяльності.
The principle of the master class: I know how to do it, I'll teach you. A master class is a form of effective active learning. It differs from the seminar in that in the master class a leading specialist (hereinafter referred to as a teacher) tells and demonstrates how to apply a new technology or method in practice. to the teacher. The actions of the teacher are interconnected, original, which ensures that the tasks are accomplished effectively. Features of the teacher's work system are integrity, optimality in determining the place and time of each methodical use, originality of the method. The master class provides the formation of motivational and cognitive needs of students in a certain activity, stimulates cognitive interest. In the process of master classes the skills of planning, self-organization and self-control of pedagogical activity are developed. During the workshop, each student is approached individually, which results in positive learning outcomes. A master class is a form of organizing one's own work for active trainees using empirical teaching methods: observation, study of documents and results, testing, development of didactic materials for experimental work in their pedagogical activity.
Принцип на майсторския клас: «Знам как да го направя, ще те науча». Майсторският клас е една от формите на ефективно професионално, активно учене. Тя се различава от семинара от факта, че по време на майсторския клас водещ специалист (наричан по-нататък учителят) разказва и, по-важното, показва как да се приложи на практика нова технология или метод. По време на майсторския клас учителят представя своя собствена система на работа, която включва набор от методични техники, които са присъщи на ози учител. Действията на учителя са взаимосвързани, оригинални и осигуряват ефективно решение на задачите. Признаците на системата за работа на учителя са целостта, оптималността при определяне на мястото и времето на всяка методологическа употреба, гъвкавостта на влиянието върху слушателите, оригиналността на метода. Майсторският клас осигурява формирането на мотивационните и познавателните потребности на учениците в определена дейност; стимулира познавателния интерес. В хода на майсторския клас се развиват умения за планиране, самоорганизация и самоконтрол на педагогическите дейности. По време на майсторския клас се взема индивидуален подход по отношение на всеки ученик и се наблюдават положителните резултати от образователната дейност. Майсторски клас е форма на организация на активната самостоятелна работа на слушатели, при която се използват емпирични методи на изследване: наблюдение, изучаване на документи и резултати от дейността, тестване, разработване на дидактични материали за експериментална и експериментална работа в собствена педагогическа дейност.
 
Publisher Університет менеджменту освіти НАПН України
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718860/1/%D0%92%D0%B8%D1%88%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20Bulletin_7_36_Pedagogika_Hanna_Vyshnevska_UA.pdf
- Вишневська, Г.П. (2019) Methods and experience of conducting master classes Вісник післядипломної освіти, 7 (36). ISSN 2218-7650