Record Details

Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718656/
 
Title Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання
Assessment of educational achievement of students with special educational needs in inclusive learning
 
Creator Ярмола, Н. А.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Висвітлено питання оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами. Окреслено інноваційні методи оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами. Визначено, що оцінка повинна відображати ступінь досягнення учнями навчальної мети, фіксувати допущені помилки, вказувати на їх причини, сприяти подоланню помилок. А також, бути інструментом адекватної педагогічної оцінки і засобом самооцінки учня, допомагати учневі самостійно застосовувати оціночні критерії, аналізувати причини невдач і розуміти умови досягнення успіху.
The issue of evaluation of educational achievements of students with special educational needs is covered. Innovative methods for assessing the educational achievement of students with special educational needs are outlined. It is determined that the assessment should reflect the degree of achievement of the students' learning goals, record the mistakes made, indicate their causes, contribute to overcoming the mistakes. Also, to be an instrument of adequate pedagogical assessment and a means of self-assessment of the student, to help the student to independently apply assessment criteria, to analyze the causes of failures and to understand the conditions for success.
 
Publisher ФОП Симоненко О,І.
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718656/1/%D0%9E%D0%A6%D0%86%D0%9D%D0%AE%D0%92%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%9D%D0%90%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%94%D0%9E%D0%A1%D0%AF%D0%93%D0%9D%D0%95%D0%9D%D0%AC%20%D0%A3%D0%A7%D0%9D%D0%86%D0%92%20%20%D0%97%20%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%91%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%98%D0%9C%D0%98%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9D%D0%86%D0%9C%D0%98%20%D0%9F%D0%9E%D0%A2%D0%A0%D0%95%D0%91%D0%90%D0%9C%D0%98%20%D0%92%20%D0%A3%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%90%D0%A5%20%D0%86%D0%9D%D0%9A%D0%9B%D0%AE%D0%97%D0%98%D0%92%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%20%D0%9D%D0%90%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF.pdf
- Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543 <http://orcid.org/0000-0001-9374-5543>) (2019) Assessment of educational achievement of students with special educational needs in inclusive learning In: "Діти з особливими потребами в освітньому просторі": збірник матеріалів V Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології ФОП Симоненко О,І., м. Київ, Україна, pp. 250-254.