Історико-теоретичний контекст підготовки майбутніх учителів початкової школи в незалежній Україні (1991 – 2010)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714664/
- |
|
Title |
Історико-теоретичний контекст підготовки майбутніх учителів початкової школи в незалежній Україні (1991 – 2010)
Historical and theoretical context of training future elementary school teachers in independent Ukraine (1991 - 2010) |
|
Creator |
Євтух, М.Б.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study 93/94 History |
|
Description |
У розділі репрезентовано основні аспекти формування людини з новим типом мислення, підвищення професіоналізму працівників освітньої сфери засобами інноваційної діяльності, підготовку вчителів для Нової української школи як один з напрямів формування людини з новим типом мислення засобами інноваційної освітньої діяльності. Акцентовано увагу на найважливіших аспектах та головних особливостях інноваційної освітньої діяльності в контексті відкритої освіти. Наголошено, що одним із пріоритетних завдань сьогодення є вдосконалення освітнього простору, що має забезпечувати розвиток освітньої сфери держави з власними перевагами та досягненнями. Цьому сприятиме формування людини з новим творчим інноваційним мисленням, яка могла б самовдосконалюватись, реалізовувати себе та генерувати конструктивні пропозиції з наступним їх втіленням у практичну професійну та суспільну діяльність.
The section presents the main aspects of the formation of a person with a new type of thinking, increasing the professionalism of workers in the educational sphere by means of innovation, training teachers for the new Ukrainian school as one of the areas of formation of a person with a new type of thinking by means of innovative educational activities. Attention is focused on the most important aspects and main features of innovative educational activities in the context of open education. It was noted that one of the priorities today is the improvement of the educational space, which should ensure the development of the educational sphere of the state with its own preferences and achievements. This will be facilitated by the formation of a person with a new creative innovative thinking, which could self-improve, realize itself and generate constructive proposals with their subsequent embodiment in practical professional and social activities. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714664/1/%D0%84%D0%B2%D1%82%D1%83%D1%85%20%D0%9C.%D0%91.%20%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97.pdf
- Євтух, М.Б. (orcid.org/0000-0001-6116-4760 <http://orcid.org/0000-0001-6116-4760>) (2018) Historical and theoretical context of training future elementary school teachers in independent Ukraine (1991 - 2010) [Teaching Resource] (Unpublished) - |
|