Record Details

Методика розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів

Zhytomyr State University Library

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://eprints.zu.edu.ua/29823/
 
Title Методика розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів
 
Creator Чупріна, О. В.
 
Subject LB Theory and practice of education
 
Description Робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів. У дослідженні обґрунтовано теоретико-методичні засади розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів; обґрунтовано психологічні та психолінгвістичні засади мовленнєвого розвитку учнів початкових класів, схарактеризовано базові поняття дослідження та уточнено зміст поняття "розвиток мовлення учнів початкових класів".
Визначено педагогічні передумови розвитку мовлення учнів, зокрема схарактеризовано наукові підходи: компетентнісний, особистісно орієнтований, комунікативно-діяльнісний, системно-описовий, текстовий, функціонально-стилістичний. З-поміж принципів 1) загальнодидактичних обрано такі: наочності, посильності, активності, систематичності та послідовності, перспективності і наступності, гуманізації; 2) лінгводидактичних: увага до матерії мови, до розвитку мовленнєвих органів; розуміння мовних значень; оцінки виразності мовлення; розвитку чуття мови; координації усного і писемного мовлення; пришвидшення темпу навчання.
Узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід використання мультимедійних технологій у початкових класах; визначено критерії (інформаційно-змістовий, мовно-структурний, емоційно-ціннісний, поведінково-регулятивний) з відповідними показниками й рівні розвитку мовлення учнів (високий, достатній, середній, початковий). Схарактеризовано мультимедійні засоби у системі форм, методів та прийомів роботи з розвитку мовлення учнів початкових класів; розроблено методику розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів, яка представлена системою підготовчих, текстових і ситуаційних вправ із мультимедійною підтримкою на основі апаратних (комп’ютер, проектор, smart-дошка) та програмних засобів (мультимедійні презентації, мультимедійні видання).
Результати експерименту підтвердили ефективність пропонованої методики розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів.
 
Date 2019-05
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
ukraine
 
Identifier http://eprints.zu.edu.ua/29823/1/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%20%D0%A7%D1%83%D0%BF%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
Чупріна, О. В. (2019) Методика розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів. Other thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка.