Record Details

SYSTEM AND INFORMATION TECHNOLOGY OF INSTALLATION THE MAIN DOMINANTS IN THE STUDENTS MOTIVATION FOR A CLOSED TASK OF DECISION-MAKING REGARDING ABSENTEEISM

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title SYSTEM AND INFORMATION TECHNOLOGY OF INSTALLATION THE MAIN DOMINANTS IN THE STUDENTS MOTIVATION FOR A CLOSED TASK OF DECISION-MAKING REGARDING ABSENTEEISM
СИСТЕМНО-ИНФОРМАЦИОННАЯ ТЕХНОЛОГИЯ УСТАНОВКИ ОСНОВНЫХ ДОМИНАНТ В МОТИВАЦИИ СТУДЕНТОВ ДЛЯ ЗАКРЫТОЙ ЗАДАЧИ ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЙ О ПРОПУСКАХ ЗАНЯТИЙ
СИСТЕМНО-ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ВСТАНОВЛЕННЯ ОСНОВНИХ ДОМІНАНТ У МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДЛЯ ЗАКРИТОЇ ЗАДАЧІ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЩОДО ПРОПУСКІВ ЗАНЯТЬ
 
Creator Kamyshyn, Volodymyr V.
 
Subject motivation factors training
the dominant attitude to absenteeism
a tendency
not being indifferent to risk
educational qualimetry
мотивационные факторы
основная доминанта отношения студентов к пропускам занятий
склонность
несклонность
безразличие к риску
педагогическая квалиметрия
мотиваційні чинники на навчання
основна домінанта ставлення до пропусків занять
схильність
несхильність
байдужість до ризику
педагогічна кваліметрія
 
Description Developed the system and information technology of the construction the evaluation of the utility functions of absenteeism, which is the main dominant, namely the tendency, not being indifferent to risk. Of utility functions built 45th student air traffic controllers for the six academic subjects revealed ratio of students with different attitudes to risk. Risk appetite – the desire of the student play virtual lottery to minimize absenteeism. Students are indifferent to risk, that is, with «linear» attitude to attendance, are only 18,52 %, indicating a need to develop special educational measures for the individualization of learning.
Разработано системно-информационную технологию построения оценочных функций полезности пропусков занятий, с которых проявляется основная доминанта, а точнее – склонность, несклонность, безразличие к риску. С функций полезности, построенных 45-ю студентами-авиадиспетчерами для шести учебных дисциплин, выявлено соотношение студентов с разным отношением к риску. Склонностью к риску – стремление студента играть в виртуальную лотерею, чтобы минимизировать пропуски занятий. Студенты, безразличные к риску, то есть с «линейным» отношением к посещению занятий, составляют всего 18,52 %, что убедительно свидетельствует о необходимости разработки специальных педагогических мероприятий по индивидуализации обучения.
Розроблено системно-інформаційну технологію побудови оціночних функцій корисності пропусків занять, з яких виявляється основна домінанта, а саме – схильність, несхильніcть, байдужість до ризику. З функцій корисності, побудованих 45-ма студентами-авіадиспетчерами для шістьох навчальних дисциплін, виявлено співвідношення студентів з різним ставленням до ризику. Схильністю до ризику – прагнення студента грати у віртуальну лотерею, щоб мінімізувати пропуски занять. Студенти, байдужі до ризику, тобто з «лінійним» ставленням до відвідування занять, становлять усього 18,52 %, що свідчить про необхідність розробки спеціальних педагогічних заходів з індивідуалізації навчання.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-02-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1014
10.33407/itlt.v39i1.1014
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 39 No 1 (2014); 66-74
Информационные технологии и средства обучения; Том 39 № 1 (2014); 66-74
Інформаційні технології і засоби навчання; Том 39 № 1 (2014); 66-74
Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 39 ##issue.no## 1 (2014); 66-74
2076-8184
10.33407/itlt.v39i1
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1014/739