Record Details

Компетентнісне спрямування процесу навчання іноземних мов учнів 1–4 класів – виклики Нової Української Школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718693/
 
Title Компетентнісне спрямування процесу навчання іноземних мов учнів 1–4 класів – виклики Нової Української Школи
Competent orientation of the foreign language learning process for students of grades 1-4 - challenges of the New Ukrainian School
 
Creator Редько, Валерій Григорович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Компетентнісно орієнтоване навчання іноземних мов у початковій школі доцільно розглядати як здатність учнів відповідно до вікових особливостей і потенційних можливостей усвідомлено виконувати навчальні дії, що забезпечують оволодіння іншомовним спілкуванням в усній та письмовій формах у межах сфер, тем, ситуацій та з допомогою мовних засобів, окреслених чинною навчальною програмою.
Competently oriented teaching of foreign languages in elementary school should be considered as the ability of students according to age peculiarities and potential opportunities to consciously perform educational actions that ensure mastery of foreign language communication in oral and written forms within the spheres, topics, situations and through separate languages training program.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718693/1/%D0%A0%D0%B5%D0%B4%D1%8C%D0%BA%D0%BE.%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D1%96%D0%BD.%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8.pdf
- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925 <http://orcid.org/0000-0002-4035-4925>) (2019) Competent orientation of the foreign language learning process for students of grades 1-4 - challenges of the New Ukrainian School Іноземні мови в школах України, 5 (99). pp. 2-4.