Функціональна модель забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/718393/
http://archive.ws-conference.com/shevardnadzes-geostrategic-carambola/#more-12403 https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws |
|
Title |
Функціональна модель забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу
Functional model of providing professional self-determination of student youth in the educational district |
|
Creator |
Морін, О.Л.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Статтю присвячена розгляду функціональної моделі забезпечення професійного самовизначення учнів в умовах освітнього округу. Вона містить опис організації відповідної діяльності суб’єктів профорієнтаційної діяльності, яка забезпечується усіма наявними ресурсами освітніх округів, відбувається комплексно під час навчальної, позакласної та позашкільної предметно-перетворювальної діяльності, під час допрофільної підготовки та профільного навчання учнівської молоді. На думку автора, модель доводить, що професійне самовизначення учнів в освітньому окрузі відбувається як процес цілеспрямованої та послідовної самоідентифікації особистості, що здійснюється під впливом профорієнтаційної діяльності суб’єктів освітніх округів, скоординованих єдиним визначеним ними структурним підрозділом у його складі.
The article is devoted to the consideration of the functional model of providing professional self-determination of pupils in the conditions of the educational district. It contains a description of the organization of the respective activities of the subjects of vocational guidance activities, which is provided with all available resources of educational districts and takes place in a complex way during the periodic, extra-curricular and extracurricular subject-transformation activities, during the pre-school preparation and profile education of the students of youth. According to the author, the model proves that the professional self-determination of students in the educational district occurs as a process of purposeful and consistent self-modification of the individual, which is carried out under the influence of the vocational guidance activity of the subjects of educational districts coordinated by the only structural unit determined by them in its composition. |
|
Publisher |
RS Global Sp. z O.O.
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/718393/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D1%83%20WORLD%20SCIENCE_4_44_2019%20%28%D0%9C%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%20%D0%9E.%D0%9B.%29.pdf
- Морін, О.Л. (orcid.org/0000-0001-5756-8359 <http://orcid.org/0000-0001-5756-8359>) (2019) Functional model of providing professional self-determination of student youth in the educational district World Science, 3 (4 (44)). pp. 26-30. ISSN 2413-1032 https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws |
|