Record Details

Функціональна модель забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718393/
http://archive.ws-conference.com/shevardnadzes-geostrategic-carambola/#more-12403
https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws
 
Title Функціональна модель забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу
Functional model of providing professional self-determination of student youth in the educational district
 
Creator Морін, О.Л.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Статтю присвячена розгляду функціональної моделі забезпечення професійного самовизначення учнів в умовах освітнього округу. Вона містить опис організації відповідної діяльності суб’єктів профорієнтаційної діяльності, яка забезпечується усіма наявними ресурсами освітніх округів, відбувається комплексно під час навчальної, позакласної та позашкільної предметно-перетворювальної діяльності, під час допрофільної підготовки та профільного навчання учнівської молоді. На думку автора, модель доводить, що професійне самовизначення учнів в освітньому окрузі відбувається як процес цілеспрямованої та послідовної самоідентифікації особистості, що здійснюється під впливом профорієнтаційної діяльності суб’єктів освітніх округів, скоординованих єдиним визначеним ними структурним підрозділом у його складі.
The article is devoted to the consideration of the functional model of providing professional self-determination of pupils in the conditions of the educational district. It contains a description of the organization of the respective activities of the subjects of vocational guidance activities, which is provided with all available resources of educational districts and takes place in a complex way during the periodic, extra-curricular and extracurricular subject-transformation activities, during the pre-school preparation and profile education of the students of youth. According to the author, the model proves that the professional self-determination of students in the educational district occurs as a process of purposeful and consistent self-modification of the individual, which is carried out under the influence of the vocational guidance activity of the subjects of educational districts coordinated by the only structural unit determined by them in its composition.
 
Publisher RS Global Sp. z O.O.
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718393/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D1%83%20WORLD%20SCIENCE_4_44_2019%20%28%D0%9C%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%20%D0%9E.%D0%9B.%29.pdf
- Морін, О.Л. (orcid.org/0000-0001-5756-8359 <http://orcid.org/0000-0001-5756-8359>) (2019) Functional model of providing professional self-determination of student youth in the educational district World Science, 3 (4 (44)). pp. 26-30. ISSN 2413-1032
https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws