Record Details

Інноваційні технології в діяльності інклюзивно-ресурсного центру

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718625/
 
Title Інноваційні технології в діяльності інклюзивно-ресурсного центру
Innovative technologies in the activities of the inclusive resource center
Инновационные технологии в деятельности инклюзивного ресурсного центра
 
Creator Жук, Т.В.
Замша, А.В.
Ілляшенко, Т.Д.
Каменщук, Т.Д.
Обухівська, Антоніна Григорівна
Якимчук, Г.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У методичному посібнику висвітлюються актуальні питання побудови психолого-педагогічних технологій оцінки розвитку різних категорій дітей з особливими освітніми потребами як передумови ефективного індивідуально спрямованого навчання, виховання і соціальної інтеграції.
Зокрема, обґрунтована доцільність використання поряд із психометричними засобами вивчення навчальних компетентностей дітей методу психолого-педагогічного експерименту. Викладена система психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей з гіперактивним розладом і дефіцитом уваги. Обґрунтовано пріоритетність та викладено технологію діагностування мовних і комунікативних потреб дітей з порушенням слуху. Запропонована система оцінки мовленнєвого розвитку дитини з тяжкими порушеннями мовлення, яка дозволяє визначити фізіологічні, когнітивні і особистісні «опори» для побудови корекційних заходів. Представлена методика формування знаково-символічних образів у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку помірного ступеня у контексті розвитку у них життєво значущих компетентностей і навичок практичної життєдіяльності. Обґрунтовано необхідність психолого-педагогічного супроводу батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, окреслено завдання та шляхи його реалізації, методи діагностичної і консультативно-освітньої роботи з батьками.
Методичний посібник адресовано фахівцям інклюзивно-ресурсних центрів, практичним психологам, педагогічним працівникам закладів освіти, і студентам відповідної спеціалізації.
The methodical guide covers the pressing issues of building psychological and pedagogical technologies for assessing the development of different categories of children with special educational needs as a prerequisite for effective individually directed learning, upbringing and social integration.
In particular, the expediency of using the method of psychological and pedagogical experiment along with psychometric means of studying the educational competences of children is substantiated. The system of psychological and pedagogical assessment of development of children with hyperactive disorder and attention deficit is outlined. Priority is substantiated and technology of diagnosing speech and communication needs of children with hearing impairment is outlined. A system of assessment of speech development of a child with severe speech impairment is proposed, which allows to determine physiological, cognitive and personal "supports" for constructing corrective measures. The technique of formation of symbolic-symbolic images in children with moderate intellectual developmental disorders in the context of development of vital competences and skills of practical life is presented. The necessity of psychological and pedagogical support of parents raising children with special educational needs is substantiated, tasks and ways of its realization, methods of diagnostic and advisory and educational work with parents are outlined.
The manual is addressed to specialists of inclusive-resource centers, practical psychologists, pedagogical workers of educational establishments, and students of the relevant specialization.
В методическом пособии освещаются актуальные вопросы построения психолого-педагогических технологий оценки развития различных категорий детей с особыми образовательными потребностями как предпосылки эффективного индивидуально направленного обучения, воспитания и социальной интеграции.
В частности, обоснована целесообразность использования наряду с психометрическими средствами изучения учебных компетентностей детей метода психолого-педагогического эксперимента. Изложенная система психолого-педагогической оценки развития детей с гиперактивным расстройством и дефицитом внимания. Обоснованно приоритетность и изложены технологию диагностирования языковых и коммуникативных потребностей детей с нарушением слуха. Предложенна система оценки речевого развития ребенка с тяжелыми нарушениями речи, которая позволяет определить физиологические, когнитивные и личностные «опоры» для построения коррекционных мероприятий. Представленна методика формирования знаково-символических образов у детей с нарушениями интеллектуального развития умеренной степени в контексте развития у них жизненно важных компетенций и навыков практической жизнедеятельности. Обоснована необходимость психолого-педагогического сопровождения родителей, воспитывающих детей с особыми образовательными потребностями, определены задачи и пути его реализации, методы диагностической и консультативно-образовательной работы с родителями.
Методическое пособие адресовано специалистам инклюзивного-ресурсных центров, практическим психологам, педагогическим работникам учебных заведений и студентам соответствующей специализации.
 
Publisher Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи
 
Contributor Обухівська, Антоніна Григорівна
Ілляшенко, Т.Д.
 
Date 2019
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718625/1/IRC_razvorot.pdf
Жук, Т.В. (orcid.org/0000-0002-7771-1324 <http://orcid.org/0000-0002-7771-1324>), Замша, А.В. (orcid.org/0000-0002-8843-035X <http://orcid.org/0000-0002-8843-035X>), Ілляшенко, Т.Д. (orcid.org/0000-0002-5954-6177 <http://orcid.org/0000-0002-5954-6177>), Каменщук, Т.Д. (orcid.org/0000-0002-6231-8749 <http://orcid.org/0000-0002-6231-8749>), Обухівська, Антоніна Григорівна (orcid.org/0000-0002-2868-8834 <http://orcid.org/0000-0002-2868-8834>) and Якимчук, Г.В. (orcid.org/0000-0003-1272-6290 <http://orcid.org/0000-0003-1272-6290>) (2019) Innovative technologies in the activities of the inclusive resource center Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7118-34-2