Record Details

Комплексний підхід до розвитку творчого мислення учнів за допомогою переструктурування гештальту

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718180/
 
Title Комплексний підхід до розвитку творчого мислення учнів за допомогою переструктурування гештальту
Комплексный подход к развитию творческого мышления учащихся с помощью переструктурирование гештальта
A comprehensive approach to developing students' creative thinking through gestalt restructuring
 
Creator Губенко, О.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description У статті аналізується такий важливий механізм творчості як переструктурування. Механізм переструктуруваня пов’язаний із с частковою або комплексною перебудовою знань. Висвітлюються методологічні і практичні аспекти комплексного підходу до розвитку творчого мислення школярів за допомогою механізму переструктурування гештальту. Доводиться, що евристичні методи навчання долають протиріччя між цілями і методами освіти, що існують в практиці навчального процесу. Вони сприяють його гуманізації й допомагають виховати у дітей авторську позицію творця нових знань. Розглядається досвід застосування авторського курсу з розвитку творчого мислення учнів середнього та старшого шкільного віку «Сходинки до творчості». Розкриваються психодидактичні основи побудови шкільного розвиваючого курсу, які націлені на поетапний розвиток творчого мислення дітей і актуалізацію вищих креативних проявів інтелекту.
В статье анализируется такой важный механизм творчества как переструктурирование. Механизм переструктурирования связан с частичной или комплексной перестройкой знания. Освещается методологические и практические аспекты комплексного подхода к развитию творческого мышления школьников, с помощью механизма переструктурирования гештальта. Доказывается, что эвристические методы обучения преодолевают противоречие между целями и методами образования, существующее в практике учебного процесса. Они способствуют его гуманизации и помогают воспитать у детей авторскую позицию творца новых знаний. Рассматривается опыт применения авторского курса развития творческого мышления у учащихся среднего и старшего школьного возраста «Ступеньки к творчеству». Раскрываются психодидактические основы построения школьного развивающего курса. Они направлены на поэтапное развитие творческого мышления детей и способствуют актуализации высших креативных проявлений интеллекта.
This article analyzes the important mechanism of creativity as a restructuring. Restructuring means a partial or complete reorganization of knowledge. The article covers the methodological and practical aspects of a comprehensive approach to the development of students' creative thinking using the gestalt restructuring mechanism. It is argued that heuristic teaching methods overcome the contradictions between the aims and methods of education that exist in the practice of the educational process. The author examines the experience of applying the author’s creative thinking development course for students of middle and senior school age, which is called “Steps to Creativity”. The psychodidactic foundations of building a school development course are revealed. They are aimed at the phased development of creative thinking of children and contribute to the actualization of higher creative manifestations of intelligence.
 
Publisher ПП Лисенко М.М.
 
Date 2019
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718180/1/%D0%93%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9E_%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Губенко, О.В. (2019) A comprehensive approach to developing students' creative thinking through gestalt restructuring Актуальні проблеми психології, 2 (14). pp. 89-98. ISSN 2072-4772