Record Details

Методичні рекомендації "Основи діагностичної діяльності корекційного педагога в роботі з дітьми з комплексними порушеннями розвитку"

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718307/
 
Title Методичні рекомендації "Основи діагностичної діяльності корекційного педагога в роботі з дітьми з комплексними порушеннями розвитку"
Methodological recommendations "Basics of diagnostic activity of correctional teacher in work with children with complex developmental disorders"
 
Creator Чеботарьова, О. В.
Гладченко, І. В.
Ярмола, Н. А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Методичні рекомендації передбачають висвітлення питань діагностичної діяльності корекційного педагога в роботі з дітьми з комплексними порушеннями розвитку. Дану працю розроблено на основі проведених експериментальних досліджень, що передбачають впровадження ідей комплексного обстеження, як прогностичної основи для подальшої діяльності педагогів-практиків з дітьми означеної категорії дітей.
Охарактеризовано зміст та алгоритм процесу обстеження психофізичного розвитку дітей з комплексними порушеннями розвитку (порушення опорно-рухового апарату та інтелекту). Відзначено, що при діагностичному оцінюванні розвитку необхідно враховувати рівень сформованості у дітей соціально-адаптивних навичок, мотивації щодо успішного засвоєння різних видів діяльності, що в цілому сприяє соціальній адаптації та інтеграції у суспільство.
Практичне використання даних методичних рекомендацій сприятиме формуванню поліфункціональної компетентності корекційного педагога. Використання в практиці роботи зазначеної праці дозволить посилити корекційно-діагностичне спрямування освітнього процесу, зосередити педагогічну увагу на особистості дитини як суб'єкті навчання, виховання та розвитку. Також сприятиме формуванню життєвої компетентності дітей, забезпеченню зворотного зв'язку під час сумісної діяльності дорослого та дитини.
Адресовано корекційним педагогам, психологам, керівникам закладів загальної середньої освіти, центрів психолого-педагогічної реабілітації та корекції, НРЦ, СНВК, соціально-реабілітаційних центрів, методистам, викладачам та студентам закладів вищої освіти, всім, хто цікавиться проблемами діагностики та корекції психофізичного розвитку дітей.
Methodological recommendations provide coverage of issues of diagnostic activity of correctional teacher in work with children with complex developmental disorders. This work was developed on the basis of experimental studies, involving the introduction of the ideas of complex examination, as a prognostic basis for the further activity of teacher-practitioners with children of a certain category of children.
The content and algorithm of the process of examination of psychophysical development of children with complex disorders of development (disorders of the musculoskeletal system and intellectual disabilities) are characterized.
The practical use of these methodological recommendations will contribute to the formation of the multifunctional competence of the correctional teacher.
Addressed to correctional educators, psychologists, heads of general educational institutions, employees of the IRC, centers of psychological and pedagogical rehabilitation and correction, social and rehabilitation centers, methodologists, teachers and students of higher educational institutions, students of higher educational institutions, anyone interested in the issues of diagnosis and correction of child psychophysical development.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2019
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718307/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BDi%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86i%D1%97%202019%20%28%D0%BE%D1%81%D1%82%20%D1%80%D0%B5%D0%B4%29.pdf
- Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>), Гладченко, І. В. (orcid.org/0000-0002-2013-8053 <http://orcid.org/0000-0002-2013-8053>) and Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543 <http://orcid.org/0000-0001-9374-5543>) (2019) Methodological recommendations "Basics of diagnostic activity of correctional teacher in work with children with complex developmental disorders" [Teaching Resource]