Розвиток "Soft Skills" у студентів коледжів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717748/
|
|
Title |
Розвиток "Soft Skills" у студентів коледжів
Soft Skills development in college students Развитие "Soft Skills" у студентов коледжей |
|
Creator |
Ткачук, І.І.
Сосновенко, Н.В. |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Обгрунтовано актуальність опанування студентами закладів фахової передвищої освіти "м'якими" навичками як важливого чинника їхньої майбутньої професійної успішності. Запропоновано тренінгову програму "Шлях до порозуміння", спрямовану на формування в студентів навичок ефективної комунікації, медіації, конструктивного вирішення конфліктів.
The article substantiates the importance of mastering "soft skills" by students of vocational prehigher education as an important factor in their future professional success. The "Path to Understanding" training program is proposed, which is aimed in developing students' skills in effective communication, mediation and constructive conflict resolution. Обоснована актуальность освоения студентами учреждений среднего профессионального образования «мягкими» навыками как важного фактора их будущей профессиональной успешности. Предложена тренинговая программа «Путь к взаимопониманию», направленная на формирование у студентов навыков эффективной коммуникации, медиации, конструктивного разрешения конфликтов. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717748/1/Tkachuk_Sosnovenko_soft%20skills_2019_16-18.pdf
- Ткачук, І.І. (orcid.org/0000-0002-3099-3491 <http://orcid.org/0000-0002-3099-3491>) and Сосновенко, Н.В. (orcid.org/0000-0002-5029-679X <http://orcid.org/0000-0002-5029-679X>) (2019) Soft Skills development in college students Професійна освіта, 3 (84). pp. 16-18. |
|