Record Details

Технології формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій у закладах загальної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718363/
 
Title Технології формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій у закладах загальної середньої освіти
Technologies for shaping the prosocial behavior of vulnerable adolescents in general secondary education institutions
 
Creator Федорченко, Т. Є.
Кириченко, В. І.
Нечерда, В. Б.
Єжова, О. О.
Тарасова, Т. В.
Гарбузюк, І.В.
Хомич, О. Л.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Методичний посібник є важливим підсумком теоретичної і
практичної діяльності науковців з висвітлення проблематики технологій формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій закладів загальної середньої освіти. Представлено технологічне забезпечення формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій: арт-технології, тренінгові технології, ігрова технологія, інформаційно-комунікаційні технології.
Матеріали розділів посібника можуть бути використані у процесі підготовки спецкурсів і спецсемінарів із загальної педагогіки, теорії та методики виховання у педагогічних навчальних закладах різних рівнів акредитації; розробці рекомендацій діяльності методичних об’єднань класних керівників, у структурі підвищення фахової підготовки через систему інститутів післядипломної педагогічної освіти; при здійсненні педагогічних досліджень близької проблематики.
The methodological guide is an important result of theoretical and practical activity of scientists to cover the problems of technologies of formation of prosocial behavior of adolescents of vulnerable categories of institutions of general secondary education. The technological support for the formation of the prosocial behavior of adolescents of vulnerable categories is presented: art technologies, training technologies, game technology, information and communication technologies.
Materials of sections of the manual can be used in the process of preparation of special courses and special seminars on general pedagogy, theory and methods of education in pedagogical educational institutions of different levels of accreditation; development of recommendations of activity of methodical associations of class leaders, in the structure of improvement of professional training through the system of institutes of postgraduate pedagogical education; when exercising
pedagogical studies of close issues.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2019
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718363/1/%D0%A2%D0%95%D0%A5%D0%9D%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%87%20%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%A3%D0%92%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%9F%D0%A0%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%A6%D0%86%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%9E%D0%87%20%D0%9F%D0%9E%D0%92%D0%95%D0%94%D0%86%D0%9D%D0%9A%D0%98.pdf
Федорченко, Т. Є., Кириченко, В. І., Нечерда, В. Б., Єжова, О. О., Тарасова, Т. В., Гарбузюк, І.В. and Хомич, О. Л. (2019) Technologies for shaping the prosocial behavior of vulnerable adolescents in general secondary education institutions Імекс-ЛТД, м. Кропивницький, Україна. ISBN 978-966-189-487-6