Зміст, форми і методи формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій в закладах загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/718361/
|
|
Title |
Зміст, форми і методи формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій в закладах загальної середньої освіти
Content, forms and methods of formation of prosocial the behavior of adolescents of vulnerable categories in secondary schools |
|
Creator |
Кириченко, В. І.
Нечерда, В. Б. Гарбузюк, І.В. Тарасова, Т. В. |
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У методичних рекомендаціях узагальнено теоретичні знання щодо методів і форм виховної діяльності з підлітками та досвід, накопичений педагогами експериментальних закладів загальної середньої освіти з формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій, а також запропоновано розроблений на цій основі авторський методичний інструментарій вирішення цього завдання. Видання адресовано адміністраторам, класним керівникам, психологам, соціальним педагогам закладів загальної середньої освіти, науково-педагогічним працівникам, аспірантам і студентам педагогічних вищих освітніх закладів та фахівцям соціальної роботи. The methodological recommendations the theoretical knowledge about the methods and forms of educational activities with adolescents and the experience gained by teachers of experimental institutions of general secondary education on the formation of prosocial behavior of adolescents of vulnerable categories are summarize, as well as the author’s proposed methodological toolkit for solving this problem. The publication is addressed to administrators, class teachers, psychologists, social educators of general secondary education institutions, scientific and pedagogical workers, graduate students and students of pedagogical higher educational institutions and social work specialists. |
|
Publisher |
Імекс-ЛТД
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/718361/1/%D0%97%D0%9C%D0%86%D0%A1%D0%A2%2C%20%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%98%20%D0%86%20%D0%9C%D0%95%D0%A2%D0%9E%D0%94%D0%98%20%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%A3%D0%92%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF.pdf
Кириченко, В. І., Нечерда, В. Б., Гарбузюк, І.В. and Тарасова, Т. В. (2019) Content, forms and methods of formation of prosocial the behavior of adolescents of vulnerable categories in secondary schools Імекс-ЛТД, м. Кропивницький, Україна. ISBN 978-966-189-491-3 |
|