Record Details

Тестування як елемент ефективності дистанційного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718353/
http://umo.edu.ua/zhurnal-pisljadiplomna-osvita-v-ukrajini-2/zhurnal-pisljadiplomna-osvita-v-ukrajini--22017
 
Title Тестування як елемент ефективності дистанційного навчання
Testing as an element of the effectiveness of distance learning
 
Creator Андрос, Мирослав Євгенійович
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У технологіях дистанційного навчання, що використовує світова педагогічна практика, тестуванню приділяється значна увага. Однак слід зазначити, що у більшості вітчизняних дистанційних освітніх послуг тестування ще далеке від досконалості. Як
стверджують чимало експертів, тестування як форма оцінки не є ідеальною, проте, у дистанційному навчанні саме тести найчастіше є запорукою якості отриманих знань.
In distance learning technology that uses global pedagogical practice, testing received considerable attention. It should be noted that most national distance education testing services is far from perfect. According to many experts, testing as a form of evaluation is not perfect, but in distance learning tests is often the key to the quality of the knowledge gained.
 
Publisher Університет менеджменту освіти НАПНУ
 
Date 2017
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718353/1/%D0%9F%D0%9E_2_2017_%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81.pdf
- Андрос, Мирослав Євгенійович (orcid.org/0000-0002-6651-1853 <http://orcid.org/0000-0002-6651-1853>) (2017) Testing as an element of the effectiveness of distance learning Післядипломна освіта в Україні, 2. pp. 79-83.