Тестування як елемент ефективності дистанційного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/718353/
http://umo.edu.ua/zhurnal-pisljadiplomna-osvita-v-ukrajini-2/zhurnal-pisljadiplomna-osvita-v-ukrajini--22017 |
|
Title |
Тестування як елемент ефективності дистанційного навчання
Testing as an element of the effectiveness of distance learning |
|
Creator |
Андрос, Мирослав Євгенійович
|
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У технологіях дистанційного навчання, що використовує світова педагогічна практика, тестуванню приділяється значна увага. Однак слід зазначити, що у більшості вітчизняних дистанційних освітніх послуг тестування ще далеке від досконалості. Як стверджують чимало експертів, тестування як форма оцінки не є ідеальною, проте, у дистанційному навчанні саме тести найчастіше є запорукою якості отриманих знань. In distance learning technology that uses global pedagogical practice, testing received considerable attention. It should be noted that most national distance education testing services is far from perfect. According to many experts, testing as a form of evaluation is not perfect, but in distance learning tests is often the key to the quality of the knowledge gained. |
|
Publisher |
Університет менеджменту освіти НАПНУ
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/718353/1/%D0%9F%D0%9E_2_2017_%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81.pdf
- Андрос, Мирослав Євгенійович (orcid.org/0000-0002-6651-1853 <http://orcid.org/0000-0002-6651-1853>) (2017) Testing as an element of the effectiveness of distance learning Післядипломна освіта в Україні, 2. pp. 79-83. |
|