Record Details

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку : нав.-метод. посіб.

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718297/
 
Title Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку : нав.-метод. посіб.
Criteria for evaluating educational achievements of learners grades 5-10 with impaired intellectual development
 
Creator Чеботарьова, О. В.
Блеч, Г. О.
Трикоз, С. В.
Гладченко, І. В.
Ярмола, Н. А.
Бобренко, Інна Всеволодівна
Королько, Н.І.
Мальчевська, О.П.
Сеник, А.В.
Дзіядевич, Л. Г.
Дмитрієва, І. В.
Остапенко, Л.І.
Тарновська, Л.І.
Кликова, С.О.
Голомозда, І.В.
Чухліб, О. А.
Колодзейська, Н.М.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку розроблено відповідно до Програми спільної діяльності Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти, Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, спрямованої на виконання завдань Концепції «Нова українська школа» та реформування змісту освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Criteria for evaluating academic achievement of students in grades 5-10 with intellectual disabilities were developed in accordance with the Program of Joint Activity of the Ministry of Education and Science of Ukraine, the Institute for Modernization of the Content of Education, Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine Mykola Yarmachenko ISEP of NAES of Ukraine, which is aimed at fulfilling the objectives of the New Ukrainian School Concept and reforming the content of education of children with special educational needs.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2019
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718297/1/%2B%2B%D0%9A%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%80ii_%D0%BE%D1%86i%D0%BD%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_2019__%28%D0%BE%D1%81%D1%82_%D1%80%D0%B5%D0%B4%29.pdf
Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>), Блеч, Г. О. (orcid.org/0000-0003-4884-6024 <http://orcid.org/0000-0003-4884-6024>), Трикоз, С. В. (orcid.org/0000-0002-5929-589X <http://orcid.org/0000-0002-5929-589X>), Гладченко, І. В. (orcid.org/0000-0002-2013-8053 <http://orcid.org/0000-0002-2013-8053>), Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543 <http://orcid.org/0000-0001-9374-5543>), Бобренко, Інна Всеволодівна (orcid.org/0000-0002-9501-5461 <http://orcid.org/0000-0002-9501-5461>), Королько, Н.І., Мальчевська, О.П., Сеник, А.В., Дзіядевич, Л. Г., Дмитрієва, І. В., Остапенко, Л.І., Тарновська, Л.І., Кликова, С.О., Голомозда, І.В., Чухліб, О. А. and Колодзейська, Н.М. (2019) Criteria for evaluating educational achievements of learners grades 5-10 with impaired intellectual development Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна.