Record Details

Реалізація діалогічного підходу в підручниках украхнської мови для учнів ліцею

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717292/
 
Title Реалізація діалогічного підходу в підручниках украхнської мови для учнів ліцею
Implementation of dialogical approach in Ukrainian language textbooks for Lyceum students
 
Creator Галаєвська, Л.В.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
81 Linguistics and languages
 
Description У статті автор аналізує проблеми реалізації діалогічного підходу у підручниках української мови старшої школи. Схарактеризовано доцільність використання діалогічних технологій навчання, де учитель і учень виступають рівноправними суб"єктами навчально-виховного процесу.
In the article the author analyzes the problems of realization of dialogical approach in textbooks of Ukrainian high school language. The expediency of using dialogical technologies of teaching is characterized, where the teacher and the student act as equal subjects of the educational process.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717292/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%20%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%94%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%9B.%20%D0%9F%D0%A1%D0%9F.pdf
- Галаєвська, Л.В. (2019) Implementation of dialogical approach in Ukrainian language textbooks for Lyceum students In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез міжнародної науковопрактичної конференції (наукове електронне видання), 14 травня 2019 р. Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 34-37. ISBN 978-966-644-427-4