Record Details

Концептуальні засади інтегрованого навчання мов і літератур національних меншин у старших класах загальноосвітніх навчальних закладів України

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718161/
 
Title Концептуальні засади інтегрованого навчання мов і літератур національних меншин у старших класах загальноосвітніх навчальних закладів України
Conceptual principles of integrated education of languages and literatures of national minorities in the upper secondary schools of Ukraine
Концептуальные основы интегрированного обучения языков и литератур национальных меньшинств в старших классах общеобразовательных учебных заведений Украины
 
Creator Фідкевич, Олена Львівна
Курач, Лариса Іванівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
82 Literature
 
Description У тезах представлено концептуальні засади інтегрованого навчання мов та літератур національних меншин. Розглядаються основні дидактичні принципи при реалізації інтегрованого підходу :комунікативний,культурологічний, принцип текстоцентризму, принцип комплексного навчання мови і літератури, диференціації, індивідуалізації. Визначені цілі інтегрованого навчання мов і літератур національних меншин та завдання, реалізація яких забезпечить досягнення цих цілей. Визначено очікувані результати реалізації інтегрованого навчання у контексті модернізації української шкільної освіти.
Theses present the conceptual foundations of integrated minority language education and literatures. The basic didactic principles in the implementation of an integrated approach are considered: communicative, cultural, the principle of text-centrism, the principle of complex teaching of language and literature, differentiation, individualization. The goals of integrated learning of languages and literatures of national minorities have been identified and the tasks that will be achieved will be achieved. The expected results of the implementation of integrated learning in the context of modernization of Ukrainian school education are determined.
В тезисах представлены концептуальные основы интегрированного обучения языков и литератур национальных меньшинств. Рассматриваются основные дидактические принципы при реализации интегрированного подхода: коммуникативный, культурологический, принцип текстоцентризма, принцип комплексного обучения языку и литературе, дифференциации, индивидуализации. Определены цели интегрированного обучения языков и литератур национальных меньшинств и задачи, реализация которых обеспечит достижение этих целей. Определены ожидаемые результаты реализации интегрированного обучения в контексте модернизации школьного образования в Украине.
 
Publisher Посвіт
 
Date 2019
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718161/1/%D1%84%D1%96%D0%B4%D0%BA%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87%20%2C%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D0%B0%D1%87%20%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Фідкевич, Олена Львівна (orcid.org/0000-0003-3294-915X <http://orcid.org/0000-0003-3294-915X>) and Курач, Лариса Іванівна (2019) Conceptual principles of integrated education of languages and literatures of national minorities in the upper secondary schools of Ukraine In: Development of modern education and science: results, problems, prospects. Volume VII: Identity and Freedom in Education and Science. Посвіт, м. Конін, Польща – м. Ужгород, Україна – м. Бєльско-Бяла, Польща – м. Київ, Україна, pp. 214-216. ISBN 978-617-723-50-6