Record Details

Особливості навчання дорослих у системі неперервної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718004/
http://pi.iod.gov.ua/index.php/arkhiv?id=17
 
Title Особливості навчання дорослих у системі неперервної освіти
Features of adult education in the system of continuing education
 
Creator Котирло, Т.В.
Зінченко, Світлана Володимирівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті розглянуто особливості навчання дорослих у системі неперервної освіти, проаналізовано поняття неперервної освіти. Акцентовано увагу на психологічній спрямованості неперервної освіти. Розкрито основні аспекти всебічного розвитку особистості, що здійснюється впродовж усього життя. Обґрунтовано психологічні закономірності навчання на етапі зрілості, серед яких: відбір організаційних форм навчання, методів і прийомів, індивідуальних і групових варіантів роботи з дорослими. Висвітлено психологію дорослих, що тісно поєднана з освітою дорослих як комплексом процесів формального та неформального навчання. Проаналізовано освіту дорослих як важливу складову неперервної освіти,а також чинники, які впливають на ставлення дорослих до освіти та розкривають форми спільної освітньої діяльності і роль самоосвіти в освіті дорослих.
The article deals with the features of adult education in the system of continuous education, the concept of continuous education is analyzed. Emphasis is placed on the psychological orientation of continuing education. The basic aspects of the all-round development of a person's life-long life are revealed. The psychological regularities of studying at the stage of maturity are substantiated, among them: selection of organizational forms of teaching, methods and techniques, individual and group variants of work with adults. The psychology of adults is closely covered, which is closely connected with adult education as a complex of formal and formal processes.
non-formal learning. Adult education is analyzed as an important component of lifelong learning, as well as factors that influence adults' attitudes toward education and reveal forms of co-educational activities and the role of self-education in adult education.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718004/1/%D0%9A%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BB%D0%BE%20%D0%A2__%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%85.pdf
- Котирло, Т.В. (orcid.org/0000-0002-3256-5749 <http://orcid.org/0000-0002-3256-5749>) and Зінченко, Світлана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-9829-6449 <http://orcid.org/0000-0002-9829-6449>) (2018) Features of adult education in the system of continuing education Pedagogical innovations: ideas, realities, perspectives, 2 (21). ISSN 2413-4139