Record Details

Проблеми освіти дорослих: теоретичні аспекти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718002/
http://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2018/4/04.pdf
 
Title Проблеми освіти дорослих: теоретичні аспекти
Adult education problems: theoretical aspects
 
Creator Котирло, Т.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті автор визначає особливості освіти дорослих як процес, за допомогою якого доросла людина сполучає власний індивідуальний досвід, що накопичується в практичній діяльності, з колективним досвідом інших людей, з широким соціальним досвідом. Проаналізовано характеристики, що притаманні дорослій людині, яка навчається. Описано етапи перетворення внутрішнього світу дорослої людини під час навчання. Визначено категорії, що пов’язані з еретворенням внутрішнього світу дорослої людини: категорія потреб, детермінована рівнем духовності, людяності, розумності; категорія здібностей, зумовлена природними задатками; категорія внутрішніх норм, пов’язана з інформованістю, правилами власних дій. Висвітлено фактори,що впливають на ставлення дорослих до навчання: мотивація навчальної діяльності дорослих, характер позиції дорослих у
навчанні, вплив практичного досвіду дорослих на засвоєння знань.
In the article the author defines the features of adult education as the process by which an adult combines his own individual experience, which is accumulated in practical activity, with the collective experience of other people, with broad social experience. Characteristics of the adult learner are analyzed. The stages of transformation of the inner world of an adult during training are described. The categories related to the erection of the inner world of the adult are defined: the category of needs, determined by the level of spirituality, humanity, reasonableness; category of abilities, caused by natural inclinations; Awareness category, Awareness, rules of action. Factors influencing adult attitudes to learning are highlighted: motivation of adult learning activity, nature of adult position in
learning, the impact of practical experience of adults on learning.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718002/1/%D0%9A%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BB%D0%BE%20%D0%A2__%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%85.pdf
- Котирло, Т.В. (orcid.org/0000-0002-3256-5749 <http://orcid.org/0000-0002-3256-5749>) (2018) Adult education problems: theoretical aspects Освіта та розвиток обдарованої особистості, 4 (71). ISSN 2309-3935