Record Details

Культуровідповідна парадигма єврейського світогляду й освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718252/
https://lib.iitta.gov.ua/718122/
 
Title Культуровідповідна парадигма єврейського світогляду й освіти
Культуросоответсвующая парадигма еврейского мировоззрения и образования
The culturally appropriate paradigm of the Jewish worldview and education
 
Creator Бакуліна, Наталія Валеріївна
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore
 
Description Автор порушує питання про переосмислення сучасної парадигми освіти, аналізує основоположні цінності єврейського народу, їх втілення як основних пріоритетів ізраїльської державної освіти та позитивного досвіду для реформування змісту системи освіти України.
Матеріали статті було оприлюднено в рамках роботи Дванадцятої Всеукраїнської науково-практичної конференції «Україна, українська мова – світ ХХІ століття у діалозі культурно-мовних, морально-громадянських цінностей особистості та педагогічних систем», яка відбулась 25 жовтня 2019 р. у м. Києві на базі Київської гімназії східних мов №1 та відповідає основним її напрямам: «Розвиток культурно-мовних та морально-громадянських цінностей особистості у діалозі педагогічних систем сучасності», «Розвиток культурно-мовних цінностей особистості у педагогічних системах іншомовної освіти, у міжкультурній комунікації», «Етнонаціональні цінності у діалозі української, східних та англомовних культур народів в інноваційних та традиційних педагогічних практиках», «Демократичний культурно-освітній простір як умова засвоєння культурно-мовних та морально-громадянських цінностей особистості громадян-патріотів України».
Автор ставит вопрос о переосмыслении современной парадигмы образования, анализирует основополагающие ценности еврейского народа, их воплощение в качестве основных приоритетов израильского государственного образования и положительного опыта для реформирования содержания системы образования Украины.
Материалы статьи были обнародованы в рамках работы Двенадцатой Международной научно-практической конференции «Украина, украинский язык - мир XXI века в диалоге культурно-языковых, морально-гражданских ценностей личности и педагогических систем», которая состоялась 25 октября 2019 в г. Киеве на базе Киевской гимназии восточных языков №1 и соответствуют основным ее направлениям: «Развитие культурно-языковых и морально-гражданских ценностей личности в диалоге педагогических систем современности», «Развитие культурно-языковых ценностей личности педагогических системах иноязычного образования, в межкультурной коммуникации», «Этнонациональные ценности в диалоге украинской, восточных и англоязычных культур народов в инновационных и традиционных педагогических практиках», «Демократический культурно-образовательное пространство как условие усвоения культурно-языковых и морально-гражданских ценностей личности граждан- патриотов Украины».
The author raises the question of rethinking the modern paradigm of education, analyzes the fundamental values of the Jewish people, their implementation as the main priorities of Israeli public education and positive experience for reforming the content of the educational system of Ukraine.
The materials of the article were published in the framework of the Twelfth International Scientific and Practical Conference “Ukraine, the Ukrainian Language - the World of the 21st Century in the Dialogue of Cultural, Linguistic, Moral and Civil Values of a Person and Pedagogical Systems”, which was held on October 25, 2019 in Kiev on the basis of Kiev Gymnasium of Oriental Languages No. 1 and correspond to its main areas: "Development of cultural-linguistic and moral-civic values of the individual in the dialogue of pedagogical systems of the present", "Development of cultural and linguistic values of nosti of pedagogical systems of foreign language education, in intercultural communication», «Ethnonational values in the dialogue of Ukrainian, Oriental and English-speaking cultures of peoples in innovative and traditional pedagogical practices», «Democratic cultural and educational space as a condition for the assimilation of cultural, linguistic and moral-civil values of citizens - patriots of Ukraine”.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718252/1/Bakulina_%202019_%D0%9A%D0%93%D0%A1%D0%9C%20%D0%97%D0%B1%20%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84_10%20%D1%84%D1%96%D0%BD%D0%B0%D0%BB.doc.pdf
- Бакуліна, Наталія Валеріївна (orcid.org/0000-0002-8970-2660 <http://orcid.org/0000-0002-8970-2660>) (2019) The culturally appropriate paradigm of the Jewish worldview and education Україна, українська мова – світ ХХІ століття у діалозі культурно-мовних, морально-громадянських цінностей особистості та педагогічних систем : ел. зб. статей за матеріалами Дванадцятої Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Київ, 25 жовт. 2019. pp. 16-22.