Record Details

Врахування соціальної ситуації розвитку молодших школярів у освітніх реформах

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718163/
 
Title Врахування соціальної ситуації розвитку молодших школярів у освітніх реформах
Accounting of social situation of development of younger school students in educational reforms
Учет социальной ситуации развития младших школьников в образовательных реформах
 
Creator Дзюбко, Л.В.
Бучма, Вікторія Володимирівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education
 
Description Висловлено припущення, що зміни соціальної ситуації життєдіяльності сучасних дітей можуть викликати зміни їх психосоціального розвитку, зсунути межі вікових та сенситивних періодів. Розглянуто як це враховується у освітній реформі. Наголошено на необхідності експериментального вивчення розвитку особистості сучасного молодшого школяра.
Высказано предположение, что изменения социальной ситуации жизнедеятельности современных детей могут вызывать изменения их психосоциального развития, сдвинуть границы возрастных и сенситивных периодов. Рассмотрено как это учитывается в образовательной реформе. Отмечена необходимость экспериментального изучения развития личности современного младшего школьника.
It is suggested that changes in the social situation of life of modern children can cause changes in their psychosocial development, move the boundaries of age and sensitive periods. This is how it is taken into account in educational reform. The necessity of experimental study of personality development of the modern Junior schoolboy is noted.
 
Publisher Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
 
Date 2019
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718163/1/%D0%92%D1%80%D0%B0%D1%85%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%B8%D1%82%D1%83%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D1%88%D0%B8%D1%85%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D1%80%D1%96%D0%B2%20%D1%83%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85%20%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%85.pdf
- Дзюбко, Л.В. (orcid.org/0000-0002-1972-3482 <http://orcid.org/0000-0002-1972-3482>) and Бучма, Вікторія Володимирівна (orcid.org/0000-0001-6163-0223 <http://orcid.org/0000-0001-6163-0223>) (2019) Accounting of social situation of development of younger school students in educational reforms In: Social psychology today: achievements and prospects: materials of the II all-Ukrainian Congress on social psychology (with international participation) (7-8 November 2019, m. Kyiv) Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 102-104.