Врахування соціальної ситуації розвитку молодших школярів у освітніх реформах
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/718163/
|
|
Title |
Врахування соціальної ситуації розвитку молодших школярів у освітніх реформах
Accounting of social situation of development of younger school students in educational reforms Учет социальной ситуации развития младших школьников в образовательных реформах |
|
Creator |
Дзюбко, Л.В.
Бучма, Вікторія Володимирівна |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Висловлено припущення, що зміни соціальної ситуації життєдіяльності сучасних дітей можуть викликати зміни їх психосоціального розвитку, зсунути межі вікових та сенситивних періодів. Розглянуто як це враховується у освітній реформі. Наголошено на необхідності експериментального вивчення розвитку особистості сучасного молодшого школяра.
Высказано предположение, что изменения социальной ситуации жизнедеятельности современных детей могут вызывать изменения их психосоциального развития, сдвинуть границы возрастных и сенситивных периодов. Рассмотрено как это учитывается в образовательной реформе. Отмечена необходимость экспериментального изучения развития личности современного младшего школьника. It is suggested that changes in the social situation of life of modern children can cause changes in their psychosocial development, move the boundaries of age and sensitive periods. This is how it is taken into account in educational reform. The necessity of experimental study of personality development of the modern Junior schoolboy is noted. |
|
Publisher |
Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/718163/1/%D0%92%D1%80%D0%B0%D1%85%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%B8%D1%82%D1%83%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D1%88%D0%B8%D1%85%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D1%80%D1%96%D0%B2%20%D1%83%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85%20%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%85.pdf
- Дзюбко, Л.В. (orcid.org/0000-0002-1972-3482 <http://orcid.org/0000-0002-1972-3482>) and Бучма, Вікторія Володимирівна (orcid.org/0000-0001-6163-0223 <http://orcid.org/0000-0001-6163-0223>) (2019) Accounting of social situation of development of younger school students in educational reforms In: Social psychology today: achievements and prospects: materials of the II all-Ukrainian Congress on social psychology (with international participation) (7-8 November 2019, m. Kyiv) Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 102-104. |
|