Record Details

Шкільна освітня політика в незалежній Україні в особах: Петро Таланчук

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718024/
 
Title Шкільна освітня політика в незалежній Україні в особах: Петро Таланчук
School education policy in independent Ukraine in the persons: Petro Talanchuk
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
9 Geography. Biography. History
93/94 History
 
Description На основі аналізу законодавчих, документальних й інтерпретаційних джерел виснувано, що за час діяльності міністра освіти Петра Таланчука, відбулися принципові зрушення, спрямовані на інтенсифікацію розбудови національно орієнтованої освіти, а також зміни, пов’язані з посиленням процесу гуманізації освіти як ключового принципу її функціонування в добу незалежності.
Based on the analysis of legislative, documentary and interpretative sources, it was concluded that during the activity of the Minister of Education Petro Talanchuk, there have been fundamental shifts aimed at intensifying the development of nationally oriented education, as well as changes related to strengthening the process of humanization of education as a key principle of its functioning in the days of independence.
 
Publisher ЛНУ імені Івана Франка
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718024/1/%D0%94%D1%96%D1%87%D0%B5%D0%BA%20%D0%9D.%20%20%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%9B%D1%8C%D0%B2%D1%96%D0%B2d.pdf
- Дічек, Наталія Петрівна (orcid.org/0000-0002-2185-3630 <http://orcid.org/0000-0002-2185-3630>) (2019) School education policy in independent Ukraine in the persons: Petro Talanchuk In: Theoretical and practical aspects of formation of educational space of an educational institution: World and national dimension : Proceedings of the International Scientific Conference (Lviv, October 24-25, 2019) ЛНУ імені Івана Франка, м. Львів, Україна, pp. 93-95.