Record Details

Систематизація як провідний принцип формування змісту інтегрованого курсу «Природничі науки» і засіб формування наукової картини світу учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/718022/
 
Title Систематизація як провідний принцип формування змісту інтегрованого курсу «Природничі науки» і засіб формування наукової картини світу учнів
Systematization as a leading principle for formulating the content of the integrated natural sciences course and a means of forming the scientific picture of the world of students
 
Creator Засєкіна, Тетяна Миколаївна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description Розглядається процес систематизації як принцип формування змісту інтегрованого курсу «Природничі науки» і засіб формування цілісності знань й наукової картини світу учнів.
In the article the process of systematization as principle of forming of maintenance of the integrated course is examined "Natural sciences" and means of forming of integrity of knowledge and scientific picture of the world of students.
 
Publisher ПОІППО
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/718022/1/%D0%97%D0%B1.%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA.%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8C_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0_2019_p063-067.pdf
- Засєкіна, Тетяна Миколаївна (orcid.org/0000-0001-9362-5840 <http://orcid.org/0000-0001-9362-5840>) (2019) Systematization as a leading principle for formulating the content of the integrated natural sciences course and a means of forming the scientific picture of the world of students Технології інтеграції змісту освіти : зб. наук. пр. Всеукраїнського круглого столу «Інтеграція змісту освіти в профільній школі», 17 квітня 2019 р., Полтава (11). pp. 63-67. ISSN ISBN 978-966-184-357-7