Вміння переконувати як складова професіоналізму педагога
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717909/
|
|
Title |
Вміння переконувати як складова професіоналізму педагога
Умение убеждать как составляющая профессионализма педагога The ability to convince as a component of the professionalism of the teacher |
|
Creator |
Бех, І.Д.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance 37.09 Organization of instruction |
|
Description |
Серед способів дії на зростаючу особистість можна вичленити непрямі і прямі виховні дії. Серед непрямих констатуємо пасивно-споглядальні, які мають обмежений ефект. Серед прямих є переважно ті, які обмежуються лише поведінковою сферою особистості. Вони не зачіпають внутрішніх детермінант,відповідальних за зовнішню поведінкову реалізацію. І лише переконання знімає ці протиріччя, оскільки воно цементує всі внутрішні духовні потенції і спонукає зростаючу особистість до благодійного діяння.
Среди способов воздействия на растущую личность можно вычленить косвенные и прямые воспитательные действия. Среди косвенных констатируем пассивно-созерцательные, которые имеют ограниченный эффект. Среди прямых являются преимущественно те, которые ограничиваются лишь поведенческой сферой личности. Они не затрагивают внутренних детерминант, ответственных за внешнюю поведенческую реализацию. И только убеждение снимает эти противоречия, поскольку оно цементирует все внутренние духовные потенции и побуждает растущую личность к благотворительным действиям. In the middle of ways to grow, specialty is possible indirectly and directly. In the middle of indirectly ascertaining is passive and spying, as it were, there may be divisions of the effect. In the middle, straight ahead важ it’s important that you, too, alternate yourself with a less behavioral sphere of specialness. It doesn’t stink to conceive internal determinants, and they don’t have to pay for the implementation of the call. I need only reconfiguration of knowledge, scraps of the same cement, all internal spiritual potentialities, and soundness of specialty until the good day. |
|
Publisher |
НАІР
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717909/1/%D0%92%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B8_%D1%8F%D0%BA_%D1%81%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%BC%D1%83_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B0.pdf
- Бех, І.Д. (orcid.org/0000-0002-4763-1673 <http://orcid.org/0000-0002-4763-1673>) (2019) The ability to convince as a component of the professionalism of the teacher Зростаюча особистість у смислоціннісних обрисах: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. pp. 7-10. ISSN 978-966-2716-35-1 |
|