Філософія толерантності. Урок освіті – для миру
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717902/
|
|
Title |
Філософія толерантності. Урок освіті – для миру
Philosophy of tolerance. A lesson in education is for peace |
|
Creator |
Саух, Петро
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
На основі аналізу сучасних глобалізаційних процесів й «стирання» міждержавних кордонів окреслено загострення комунікаційних процесів як на міжособистісному, так й на міждержавному рівнях. Визначено, що джерелом усіх негараздів є прорахунки державної полікультурної політики, обмеженості аксіологічного ресурсу політики мультикультуралізму та освітньої асиміляції. Доведено в цьому контексті, важливість виховання толерантності як основи міжсуб’єктної взаємодії на усіх рівнях життєдіяльності людини. В ній, як універсальній формі відношення до інших цінностей, установок, смислів, проглядається не лише бажаний тип поведінки, а й в деяких випадках – філософський імператив. Розкрито філософське розуміння толерантності в аксіологічному дискурсі. При цьому особливий акцент зроблено на міжособистісній толерантності – як особливому способі побудови взаємовідносин, міжособистісної взаємодії та спілкування з іншими людьми, яка виконує цілу низку архіважливих соціально-комунікативних та виховних функцій. Толерантність виступає життєдайним уроком «освіті – для миру», яка має виконувати важливу людинотворчу і гуманітарну місію, допомагаючи зрозуміти світ і самого себе, вивести молоду людину на якісно новий рівень життя, забезпечити комфортність її існування у соціумі, допомогти ефективно реалізувати свій потенціал. Доведено, що усе це вимагає нової моделі «освіти для миру», яка має ґрунтуватися на принципах людиноцентризму, толерантності, діалогічності і відкритості. Але для того, щоб архітектоніка цієї моделі була життєдайною, вона має будуватися на п’яти, визначених нами, методологічних принципах, які здатні забезпечити відповідь на доленосне питання: як навчитися жити у мирі й злагоді? Communication processes periods of tension at interpersonal and interstate levels are outlined on the basis of modern processes of globalization and interstate «blurring of distinction» analysis. It is defined that a source of all problems is state multicultural policy blunders and an educational assimilation. An importance of tolerance education as an intersubjective interaction basis at all levels of human life is proved. Not only a desired type of behavior is viewed in it as a universal attitude form to other values, mindsets, senses, but in some cases – a philosophical imperative. The philosophical understanding of tolerance in axiological discourse is explained. In such a case, special emphasis is placed on interpersonal tolerance as a special way of relationships formation, interpersonal interaction and communication with other people, which performs a number of highly signifacant social and communicative, and educational functions. Tolerance is a viable lesson to «education – for peace», which must carry out an important humanitarian mission, helping to understand the world and yourself, to bring a young man to a new level of life, to ensure the comfort of his/her existence in society, to assist in his/her potential realization effectively. It is noted that all these issues demand a new model of «education for peace», which should be based on the principles of anthropocentrism, tolerance, dialogics and sociability. In order to make architectonics of this model to be viable, it must be based on the five identified by us methodological principles that can provide an answer to the fateful question: how to learn living in peace and harmony? |
|
Publisher |
Вид-во ТОВ «Юрка Любченка»
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717902/1/%D0%A4%D1%96%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BE%D1%84%D1%96%D1%8F%20%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.%20%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96-%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D0%BC%D0%B8%D1%80%D1%83..pdf
- Саух, Петро (orcid.org/0000-0003-4366-2496 <http://orcid.org/0000-0003-4366-2496>) (2019) Philosophy of tolerance. A lesson in education is for peace Education for Peace = Edukacja dla pokoju, 1. pp. 70-82. |
|