Record Details

Практики безперервного вдосконалення педагогічного персоналу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717831/
 
Title Практики безперервного вдосконалення педагогічного персоналу
Practices of continuous improvement of teaching staff
 
Creator Сергеєва, Л.М.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Мова йде про планування програми розвитку педагогічного персоналу як однієї із стратегічних цілей у формування ефективної команди, щодо у подальшому сприятиме професійному розвитку та підвищенні кваліфікації молодих викладачів у галузі основної спеціалізації та у оволодінні сучасними методиками викладання, визначатиме терміни та зміст заходів із підвищення кваліфікації та систему стимулювання професійного розвитку, наукової діяльності, співпраці з роботодавцями. Автор аналізує можливості застосування філософії Кайдзен як комплексної концепції управління.
It is about planning a program of development of teaching staff as one of the strategic goals in forming an effective team, in order to further promote the professional development and professional development of young teachers in the field of basic specialization and in mastering modern teaching methods, to define the terms and content of the training measures and system stimulation of professional development, scientific activity, cooperation with employers. The author analyzes the possibilities of applying the Kaizen philosophy as a comprehensive concept of governance.
 
Publisher НМЦ ПТО
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717831/1/%D0%9B_%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B5%D1%94%D0%B2%D0%B0_2019_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8.pdf
- Сергеєва, Л.М. (orcid.org/0000-0002-7177-3014 <http://orcid.org/0000-0002-7177-3014>) (2019) Practices of continuous improvement of teaching staff Методичний вісник професійно-технічної освіти Чернівеччини (4). pp. 38-42.