Практики безперервного вдосконалення педагогічного персоналу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717831/
|
|
Title |
Практики безперервного вдосконалення педагогічного персоналу
Practices of continuous improvement of teaching staff |
|
Creator |
Сергеєва, Л.М.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Мова йде про планування програми розвитку педагогічного персоналу як однієї із стратегічних цілей у формування ефективної команди, щодо у подальшому сприятиме професійному розвитку та підвищенні кваліфікації молодих викладачів у галузі основної спеціалізації та у оволодінні сучасними методиками викладання, визначатиме терміни та зміст заходів із підвищення кваліфікації та систему стимулювання професійного розвитку, наукової діяльності, співпраці з роботодавцями. Автор аналізує можливості застосування філософії Кайдзен як комплексної концепції управління.
It is about planning a program of development of teaching staff as one of the strategic goals in forming an effective team, in order to further promote the professional development and professional development of young teachers in the field of basic specialization and in mastering modern teaching methods, to define the terms and content of the training measures and system stimulation of professional development, scientific activity, cooperation with employers. The author analyzes the possibilities of applying the Kaizen philosophy as a comprehensive concept of governance. |
|
Publisher |
НМЦ ПТО
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717831/1/%D0%9B_%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B5%D1%94%D0%B2%D0%B0_2019_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8.pdf
- Сергеєва, Л.М. (orcid.org/0000-0002-7177-3014 <http://orcid.org/0000-0002-7177-3014>) (2019) Practices of continuous improvement of teaching staff Методичний вісник професійно-технічної освіти Чернівеччини (4). pp. 38-42. |
|