Тренінгова технологія з формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій – результати експерименту
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717817/
|
|
Title |
Тренінгова технологія з формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій – результати експерименту
Training technology for shaping the prosocial behavior of vulnerable adolescents - the results of the experiment |
|
Creator |
Федорченко, Т. Є.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті представлено результати експериментального дослідження впровадження тренінгової технології з формування просоціальної поведінки підлітків уразливих категорій у закладах загальної середньої освіти: урок-тренінг для учнів 5-6 класів, семінар-тренінг для педагогів “Педагогічна майстерність” й тренінг для підлітків 7-9 класів “Обери своє майбутнє”. Наведено приклади ефективних форм і методів, які були включені до тренінгового комплексу.
The article presents the results of an experimental study of the implementation of training technology for the formation of prosocial behavior of vulnerable adolescents in general secondary education institutions: lesson-training for students of 5-6 grades, seminar-training for teachers "Pedagogical skills" and 7-9 training Choose your future. ” Examples of effective forms and methods that have been included in the training complex are given. |
|
Publisher |
НАІР
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717817/1/%D0%A2%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F.pdf
- Федорченко, Т. Є. (2019) Training technology for shaping the prosocial behavior of vulnerable adolescents - the results of the experiment In: Зростаюча особистість у смислоціннісних обрисах: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції НАІР, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 294-299. ISBN 978-966-2716-35-1 |
|