Літературний компонент у науковій картині світу та образі світу старшокласника як умова формування емоційного інтелекту
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717727/
http://dovkillya.org.ua/images/tekhnologiji-integratsiji-zmistu-osviti-vipusk-11.pdf |
|
Title |
Літературний компонент у науковій картині світу та образі світу старшокласника як умова формування емоційного інтелекту
Literary component in the scientific picture of the world and the image of the high school student's world as a condition for the formation of emotional intelligence |
|
Creator |
Білик, Н.І.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 82 Literature |
|
Description |
Приділяється увага компонентам змісту освіти, що забезпечують формування творчих рис особистості старшокласника, його досвіду емоційно-ціннісного ставлення до дійсності. Розглядаються складники літературного компоненту: емоційно-ціннісний, літературознавчий, культурологічний, компаративний, які розвиваються під час комунікативної діяльності й забезпечують успішне засвоєння матеріалу, підвищують рівень мотивації старшокласників, сприяють розвитку відповідних навичок. Сучасний урок у закладах загальної середньої освіти повинен вирізнятися особливою емоційною атмосферою і перетворитися на повноцінний тренінг формування емоційного інтелекту.
Author paid her attention to the components of the content of education, which ensure the formation of the personality traits of the senior school students, their experience of emotional and value attitude to reality. Author describes components of the literature: emotional-value, literary, culturological, comparative, those should be trained during communicative activity and help to achieve successful education results, improve the level of motivation of senior school students, promote the development of appropriate skills. A modern lesson at the general secondary education should be conducted in special emotional atmosphere and be a full-fledged training for the formation of emotional intelligence. |
|
Publisher |
ПОІППО
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717727/1/%D0%91%D1%96%D0%BB%D0%B8%D0%BA_%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD.%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97-2019_%D1%81.%20160-167.pdf
- Білик, Н.І. (orcid.org/0000-0003-2344 <http://orcid.org/0000-0003-2344>) (2019) Literary component in the scientific picture of the world and the image of the high school student's world as a condition for the formation of emotional intelligence Educational Content Integration Technologies: Coll. Sciences. ave. of the All-Ukrainian Round Table on Integrating the Content of Education in a Profile School (11). pp. 160-167. ISSN 978-966-184-357-7 |
|