Емпатійна поведінка вчителя як запорука професійного успіху
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717681/
|
|
Title |
Емпатійна поведінка вчителя як запорука професійного успіху
Емпатийное поведение учителя как залог профессионального успеха Teachers’ empathetic behavior as a guarantee of professional success |
|
Creator |
Максим, О.В.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В статті розглядається здатність вчителя до педагогічної емпатії в контексті гуманізації навчально – виховного процесу. У структурі здатності вчителя до налагодження повноцінних взаємовідносин з учнями важливе місце належить його вмінню постійно підтримувати продуктивні мотиви дій дитини, педагогічно правильно ставитись до її успіху й особливо-невдач. Якщо цю здатність пов’язували, як правило, із знанням певних конкретних методик навчання то попередні данні, зокрема одержані нами, свідчать, що для налагодження повноцінної навчальної взаємодії, крім володіння методиками, потрібна здатність вчителя до педагогічної емпатії. Таке проникнення, відтворення й розуміння внутрішніх станів іншої людини, співчуття та співпереживання виступають необхідною умовою формування гуманістично орієнтованої особливості взагалі, а вчителя в першу чергу. Автор виокремлює спрямованість емпатійних дій педагога, які мають на меті попереджати та корегувати психічні стани учнів.
В статье рассматривается способность учителя к педагогической эмпатии в контексте гуманизации учебно - воспитательного процесса. В структуре способности учителя к налаживанию полноценных отношений с учениками важное место принадлежит его умению постоянно поддерживать продуктивные мотивы действий ребенка, педагогически правильно относиться к ее успеху и особо неудач. Если эту способность связывали, как правило, со знанием определенных конкретных методик обучения то предварительные данные, в частности полученные нами, свидетельствуют, что для налаживания полноценной учебной взаимодействия, кроме владения методиками, нужна способность учителя к педагогической эмпатии. Такое проникновение, воспроизведение и понимание внутренних состояний другого человека, сострадание и сопереживание выступают необходимым условием формирования гуманистически ориентированной особенности вообще, а учителя в первую очередь. Автор выделяет направленность эмпатийных действий педагога, которые имеют целью предупреждать и корректировать психические состояния учащихся. The article examines teachers' ability to pedagogical empathy in the context of the educational process humanization. Teachers’ ability to support productive motives of children's actions, to have pedagogically correct attitudes to children's success and, especially, failures is ranked highly in the structure of teachers' ability to establish full-fledged relations with pupils. This ability is associated, as a rule, with knowledge of certain specific teaching methods; but the preliminary data, in particular, obtained by us, indicate that, in addition to mastered method, teachers' ability to pedagogical empathy is needed in order to establish full-fledged educational interactions. Such insight, reproduction and understanding of another person’s internal states, compassion and empathy are the necessary condition for formation of a humanistic-oriented person in general, and a teacher first and foremost. The author highlights the orientation of a teacher's empathy actions aimed at preventing and correcting pupil’s mental conditions. |
|
Publisher |
Вид-во ЖДУ ім. І. Франка
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717681/1/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC.PDF
- Максим, О.В. (2019) Teachers’ empathetic behavior as a guarantee of professional success Актуальні проблеми психології. Психологія особистості, 19 (11). pp. 240-258. ISSN 2072-4772 |
|