Нове мислення як інструмент розвитку критично інноваційного потенціалу закладів вищої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717677/
https://drive.google.com/file/d/1FCzJc-CAMI1Lc7PYLZKH3j5RqimnQuew/view |
|
Title |
Нове мислення як інструмент розвитку критично інноваційного потенціалу закладів вищої освіти
New thinking as a tool for developing the critical innovation potential of higher education institutions |
|
Creator |
Євтух, М.Б.
Терентьєва, Н.О. |
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті встановлено, що створення мультикультурних дослідницьких та навчальних університетських центрів (мегацентрів освіти і науки) є однією з концептуальних позицій щодо статусу та діяльності університетів у контексті розширення його критично-інноваційного потенціалу та дотримання пріоритетних позицій стратегії сталого розвитку.
The article found that the creation of multicultural research and educational university centers (megacenters of education and science) is one of the conceptual positions on the status and activity of universities in the context of expanding its critical innovative potential and adhering to the priorities of the sustainable development strategy. |
|
Publisher |
ТзОВ «Трек-ЛТД»
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717677/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B2%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%A3%D0%90%D0%94%D0%9E%202019_21_06-53-56.pdf
- Євтух, М.Б. (orcid.org/0000-0001-6116-4760 <http://orcid.org/0000-0001-6116-4760>) and Терентьєва, Н.О. (2019) New thinking as a tool for developing the critical innovation potential of higher education institutions Implementation of European Standards in Ukrainian Educational Research: Proceedings of the Third International Scientific Conference of the Ukrainian Association of Educational Researchers (June 21, 2019). pp. 52-55. ISSN ISBN 978-617-7263-79-0 |
|