Record Details

An individual's cognitive activity problem in history retrospective

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717658/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/293
 
Title An individual's cognitive activity problem in history retrospective
Проблема пізнавальної активності в історичній ретроспекції
 
Creator Zaitseva, Inna
Pashchenko, Tetiana
Luzan, Petro
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure
 
Description У статті досліджуються аспекти пізнавальної діяльності, активності в історичній ретроспекції.
Пізнання і його вивчення не є щось незмінне, раз і назавжди дане, а являє собою щось, що розвивається за визначеними законами. Воно має довгу історію, джерела якої ведуть у найдревнішу філософію. На кожному етапі свого розвитку знання це підсумок історії пізнання, сутність всіх форм людської діяльності.
Наукове пізнання має свою історично змінювану морфологію. Аналіз історичного шляху цієї науки дає можливість стверджувати, що витоки її беруть свій початок від стародавніх філософських шкіл, філософів Стародавньої Індії, Китаю, Єгипту, країн Месопотамії.
Феномен пізнавальної активності особистості є складним і багатоаспектним. Вчені стверджують, що пізнавальна діяльність являє собою складний процес переходу від незнання до знання, від невміння до вміння, від випадкових спостережень до систематизованого пізнання матеріального світу, до оволодіння науковими істинами. При цьому людина, опановуючи нові знання, впливає на світ, який, у свою чергу, змінює людське життя.
У статті проведений аналіз впливу історичних умов на розвиток наукової думки про пізнання, пізнавальну активність.
Результативність вивчення навчально-пізнавальної активності студентів залежить від того, наскільки ґрунтовно досліджено пізнавальний процес, як використовуються його закономірності і особливості. Автором акцентовано, що врахування можливостей теорії пізнання, невичерпні джерела якої започатковуються ще в епоху античності, наповнюються новим змістом та підносяться на новий рівень кожним поколінням, що дозволяє спрогнозувати напрям дослідження проблеми і висунути гіпотетичні передбачення її вирішення.
The article studies the aspects of cognitive activity and the activity in history retrospection.
The cognition and its study is not something unchanged, once and for all given, but is something that develops
under certain laws. It has long history with the sources in the most ancient philosophy. At every stage of its
development the knowledge is the result of the history of knowledge, the essence of all human activity forms.
Scientific knowledge has its historically altered morphology. Its historical path analysis makes it possible to
argue its origin from ancient philosophical schools, philosophers of Ancient India, China, Egypt, the countries of
Mesopotamia.
The phenomenon of an individual's cognitive activity is complex and multifaceted. Scientists argue that cognitive
activity is a complicated process of transition from ignorance to knowledge, from inability to ability, from random
observations to systematic knowledge of the material world, to mastering the scientific truths. At the same time,
a man, mastering new knowledge, affects the world, which, in turn, changes human life.
The article analyses the influence of historical conditions on developing scientific thought about cognition,
cognitive activity.
The effectiveness of studying students' educational and cognitive activity depends on how thoroughly the
cognitive process is studied and the way its laws and features are used. The authors emphasise that taking into
account the cognition theory possibilities, its Klondike was set in the Ancient world era and filled with new
content rising to a new level in each generation, allows predicting the problem studying vector and put forward
the hypothetical predictions of its solution.
 
Publisher ЖККГВ Полісся ЖОР
 
Date 2019
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717658/1/document%20%281%29.pdf
- Zaitseva, Inna (orcid.org/0000-0002-4149-2916 <http://orcid.org/0000-0002-4149-2916>), Pashchenko, Tetiana (orcid.org/0000-0002-7629-7870 <http://orcid.org/0000-0002-7629-7870>) and Luzan, Petro (orcid.org/0000-0002-8853-9275 <http://orcid.org/0000-0002-8853-9275>) (2019) An individual's cognitive activity problem in history retrospective Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 1 (18). pp. 188-194. ISSN 2617-1759