Record Details

Сучасні технічні засоби навчання дітей з порушеннями слуху

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717642/
-
 
Title Сучасні технічні засоби навчання дітей з порушеннями слуху
Modern technical means of teaching children with hearing impairments
 
Creator Шевченко, В.М.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У розділі показано, що вчителю потрібно пам’ятати, а саме: що всі аудіовізуальні засоби у своєму впливі на учнів взаємопов’язані, але не взаємозамінні, технічні засоби постійно вдосконалюються, стають все складнішими та різноманітнішими. Тому вчителю потрібно постійно вчитися самому, адже від уміння педагога ефективно використовувати ці засоби у своїй практичній діяльності в значній мірі залежить кінцевий результат сприймання учнями нової для них інформації, а відповідно і засвоєння знань.
The section shows that the teacher needs to remember, namely, that all audiovisual tools in their influence on students are interrelated, but not interchangeable, technical means are constantly being improved, becoming more complex and diverse. Therefore, the teacher should constantly learn himself, because the ability of the teacher to effectively use these tools in their practical activity depends largely on the end result of the students' perception of new information for them, and accordingly the acquisition of knowledge.
 
Publisher Вид. ФОП Симоненок О.І.
 
Date 2018
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717642/1/%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B4%D1%96%D0%BB%20VI%20%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9C..pdf
Шевченко, В.М. (orcid.org/0000-0003-0119-3206 <http://orcid.org/0000-0003-0119-3206>) (2018) Modern technical means of teaching children with hearing impairments Вид. ФОП Симоненок О.І., м. Київ, Україна, pp. 157-209. ISBN 978-966-97877-1-2
-