Концептуальні засади розвитку управлінських компетентностей директорів опорних шкіл у процесі підвищення кваліфікації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717624/
http://iashe.eu/en/digests-scientific-works |
|
Title |
Концептуальні засади розвитку управлінських компетентностей директорів опорних шкіл у процесі підвищення кваліфікації
Conceptual principles of managerial competence development principals of support schools in the process of advanced training |
|
Creator |
Клокар, Н.І.
|
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
|
|
Description |
Хаб - школа як нова якість української середньої освіти дуже потребує розвинені управлінські компетенції директорів шкіл. З точки зору науковий підхід до цих компетенцій включає ключові, професійні та специфічні управлінські, які розробляються в процесі непрофесійної освіти. Дуже дуже важливою частиною цього навчання є передбачуваність його результатів. Нова програма в - службова освіта керівників центру - шкіл, яка була створена та впроваджена в Росії університет управління освітою Національної академії освіти наук України, показує переваги нових підходів та концептуальних основ вчення, яке орієнтоване на демократичні зміни в суспільстві, процес модернізації середньої освіти, вузол - школа як спосіб рівний доступ до якісної освіти.
Hub – school as a new quality of Ukrainian secondary education needs highly developed managerial competencies of school principals. From the point of view of scientific approach these competencies include key ones, professional & specific managerial, which are developed in the process of in – service education. A very important part of this teaching is predictability of its results. A new program of in – service education of hub – school principals, which was created & implemented in the University of Education Management of the National Academy of Education Sciences of Ukraine, shows the advantages of new approaches & conceptual bases of the teaching which is oriented on the democratic changes in the society, the process of modernization of the secondary education, a hub – school as a way of equal access to quality education. |
|
Publisher |
IASHE
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717624/1/%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A6%D0%95%D0%9F%D0%A2%20%D0%97%D0%90%D0%A1%D0%90%D0%94%D0%98%20%D0%A0%D0%9E%D0%97%D0%92%20%D0%A3%D0%9F%D0%A0%D0%90%D0%92%D0%9B%20%D0%9A%D0%9E%D0%9C%D0%9F____.pdf
- Клокар, Н.І. (2017) Conceptual principles of managerial competence development principals of support schools in the process of advanced training Management of higher education quality: problems and prospects. ISSN ISBN 978-1-911354-23-9 |
|