Record Details

Біологічні аспекти формування обдарованості особистості

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717560/
 
Title Біологічні аспекти формування обдарованості особистості
Биологические аспекты формирования одаренности личности
Biological aspects of development of a gifted person
 
Creator Міленіна, М.М.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
57 Biological sciences in general
 
Description Обрунтовано необхідність переорієнтації освітніх підходів із урахуванням комплексного розуміння специфіки функціонування людської психіки, що сформувалася еволюційним шляхом становлення людського виду та продовжує розвиватись. Запропоновано застосування розуміння механізмів еволюції та природного відбору в методиці виявлення та підтримки особливостей індивідуальної особливості.
Обоснована необходимость переориентации образовательных подходов с учетом комплексного понимания специфики функционирования человеческой психики, сформированной волюционным путем становления человеческого вида и продолжающей путь формирования предложено применение понимания механизмов волюции и естественного отбора в методике выявления и поддержки особенностей индивидуальной особенности.
The necessity of reorientation of educational approaches based on a comprehensive understanding of the specics of functioning of the human psyche, which was formed evolutionary way of formation of the human species, is substantiated the application of understanding of mechanisms of evolution and natural selection in the method of detection and maintenance of individual giftedness is proposed.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717560/1/04.pdf
- Міленіна, М.М. (orcid.org/0000-0001-6794-4821 <http://orcid.org/0000-0001-6794-4821>) (2017) Biological aspects of development of a gifted person Training and education of a gifted child: theory and practice, 2 (19). pp. 16-25. ISSN 2310-1598