Біологічні аспекти формування обдарованості особистості
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717560/
|
|
Title |
Біологічні аспекти формування обдарованості особистості
Биологические аспекты формирования одаренности личности Biological aspects of development of a gifted person |
|
Creator |
Міленіна, М.М.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
57 Biological sciences in general |
|
Description |
Обрунтовано необхідність переорієнтації освітніх підходів із урахуванням комплексного розуміння специфіки функціонування людської психіки, що сформувалася еволюційним шляхом становлення людського виду та продовжує розвиватись. Запропоновано застосування розуміння механізмів еволюції та природного відбору в методиці виявлення та підтримки особливостей індивідуальної особливості.
Обоснована необходимость переориентации образовательных подходов с учетом комплексного понимания специфики функционирования человеческой психики, сформированной волюционным путем становления человеческого вида и продолжающей путь формирования предложено применение понимания механизмов волюции и естественного отбора в методике выявления и поддержки особенностей индивидуальной особенности. The necessity of reorientation of educational approaches based on a comprehensive understanding of the specics of functioning of the human psyche, which was formed evolutionary way of formation of the human species, is substantiated the application of understanding of mechanisms of evolution and natural selection in the method of detection and maintenance of individual giftedness is proposed. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717560/1/04.pdf
- Міленіна, М.М. (orcid.org/0000-0001-6794-4821 <http://orcid.org/0000-0001-6794-4821>) (2017) Biological aspects of development of a gifted person Training and education of a gifted child: theory and practice, 2 (19). pp. 16-25. ISSN 2310-1598 |
|