Record Details

Оцінювання навчальних досягнень учнів у вітчизняній педагогічній теорії й практиці кінця ХІХ – 40-х років ХХ ст.: історіографія та джерела дослідження

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717494/
 
Title Оцінювання навчальних досягнень учнів у вітчизняній педагогічній теорії й практиці кінця ХІХ – 40-х років ХХ ст.: історіографія та джерела дослідження
Evaluation of Student Achievements in the National Pedagogical Theory and Practice of the Late Nineteenth - 40 Years of the Twentieth Century: Historiography and Sources of Research
 
Creator Остапчук, С. С.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У статті аналізується сучасна історіографія та джерела малодослідженої проблеми – оцінювання навчальних досягнень учнів у вітчизняній педагогічній теорії й практиці кінця ХІХ – 40-х років ХХ ст. Для виявлення суті, форм, видів, критеріїв, функцій, методів оцінювання успішності учнів у початкових та середніх навчальних закладах досліджуваного періоду систематизуються й узагальнюються джерела, а саме: нормативно-правові документи, періодичні видання кінця ХІХ – 40-х років ХХ ст., звіти, брошури, посібники педагогів, освітніх
діячів.
In this article modern historiography and sources of unexplored problem of assessment of student achievements
in the domestic educational theory and practice of the late nineteenth – 40 years of the twentieth century are analyzed.
For the determination of the essence, forms, types, criteria, functions, methods of assessment of students’ progress in the elementary and secondary schools of the exploring period there such sources, as normative legal documents, periodicals of the late nineteenth – 40 years of the twentieth century, reports, brochures, textbooks for the pedagogues and representatives of education are systematized and generalized.
 
Publisher ХГПА
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717494/1/19-16-PB-507-513.pdf
- Остапчук, С. С. (2013) Evaluation of Student Achievements in the National Pedagogical Theory and Practice of the Late Nineteenth - 40 Years of the Twentieth Century: Historiography and Sources of Research Педагогічний дискурс (15). pp. 507-513. ISSN 2309-9127