Рівні та форми інтеграції природничих наук у початковій, основній і старшій школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/717488/
|
|
Title |
Рівні та форми інтеграції природничих наук у початковій, основній і старшій школі
The levels and forms of integration of science in primary, secondary and high school |
|
Creator |
Козленко, О. Г.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Одним з напрямків оновлення освіти є створення інтегрованих курсів природничо-наукового напрямку. В початковій школі розроблено принципово новий шкільний предмет - «Я дослідую світ», що містить природничо-наукову, технологічну і соціально-громадянську складові. В основній школі інтеграція природничих наук планується у 5-6 класах у вигляді предмета «Природознавство». Для гуманітарних класів старшої школі створено два інтегровані курси «Природничі науки», зокрема «Природничі науки. Минуле, сучасне та можливе майбутнє людства і біосфери» (автори Шабанов Д. А., Козленко О. Г.).
One of the areas of education renewal is the creation of integrated science courses. The primary school has developed a fundamentally new school subject - "I am exploring the world", which contains natural science, technology and socio-civic components. In the secondary school, the integration of the natural sciences is planned in grades 5-6 in the subject "Natural sciences". Two integrated natural sciences courses have been created for the high school's humanities classes. One of them is the course "Natural Sciences. Past, present and possible future of humanity and the biosphere” (authors Shabanov D, Kozlenko О). |
|
Publisher |
Вінниченко М.Д.
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/717488/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%9E%D0%A1%D0%A0_2019_%D0%93%D0%BB%D1%83%D1%85%D1%96%D0%B2-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-63-67.pdf
- Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231 <http://orcid.org/0000-0003-3271-9231>) (2019) The levels and forms of integration of science in primary, secondary and high school In: Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи. Збірник наукових матеріалів ІII Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (10-11 жовтня 2019 року, м. Глухів) Вінниченко М.Д., м. Суми, Україна, pp. 63-67. |
|