Record Details

Ідеї В. О. Сухомлинського про роль учителя у вихованні в учнів патріотичних почуттів у руслі розбудови нової української школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717477/
 
Title Ідеї В. О. Сухомлинського про роль учителя у вихованні в учнів патріотичних почуттів у руслі розбудови нової української школи
Berezivska L. D. V. O. Sukhomlinsky’s ideas on the role of the teacher in students’ patriotic education feelings of the new Ukrainian school
 
Creator Березівська, Лариса Дмитрівна
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description На основі аналізу педагогічних праць В. О. Сухомлинського розкрито його ідеї стосовно ролі вчителя у вихованні патріотичних почуттів учнів. У роботі зазначається, що формування любові та поваги до рідної землі – це важливий вектор навчально-виховного процесу, який дає можливість учням усебічно розвиватися та реалізовувати себе в дорослому житті.
Аргументовано, що виховання патріотичних почуттів має бути серцевиною освітнього процесу, де ключовою фігурою є вчитель, якому необхідно стати прикладом свідомого громадянина, який займає активну життєву позицію, знає історію свого народу, досконало володіє українською мовою задля формування у школярів високої патріотичної свідомості, почуття відповідальності за майбутнє країни, вірності й любові до Батьківщини, готовності служити їй, стати на її захист. Міркування видатного українського педагога, який працював в умовах радянської ідеологеми, не втратили своєї актуальності й у незалежній Україні в руслі розбудови нової української школи. Охарактеризовано методи та прийоми навчання, використовувані В. О. Сухомлинським у його педагогічній діяльності, які дають можливість учителеві сприяти не лише накопиченню знань учнів, а й ефективному їх застосуванню в різних життєвих ситуаціях, виробленню основних загальних і предметних компетентностей, що є основою сучасної системи освіти. До найголовніших тверджень відомого педагога належать такі: на вчителя покладається відповідальна місія виховання в учнів любові до рідної землі, українського народу, його традицій і культури; школярі повинні усвідомлювати, що вони є відповідальними за майбутнє власної країни, її подальший розвиток; дієвими засобами виховання патріотичних почуттів є рідна мова та література, історія, казка, пісня, мистецтво, природа, що створюють необхідну психологічну атмосферу, яка допомагає збільшувати мотиваційний складник пізнання Батьківщини в усіх її сферах.
On the basis of the analysis of pedagogical works of V. O. Sukhomlinsky his ideas concerning the role of the teacher in patriotic education feelings of students are revealed. Formation of love and respect for the native land is an important vector of the educational process, which enables students to fully develop and realize themselves in adulthood. It is argued that the education of patriotic feelings should be at the heart of the educational process, where the key figure is a teacher who needs to become an example of a conscious citizen, who takes an active life position, knows the history of his people, is fluent in Ukrainian for the formation of schoolchildren, for the future of the country, loyalty and love for the Motherland, readiness to serve her, to stand up for her. The considerations of a prominent Ukrainian teacher, who worked under the conditions of the Soviet ideologue, have not lost their relevance and nowadays in independent Ukraine in the course of building a new Ukrainian school. The methods and methods of teaching used in his pedagogical activity V. O. Sukhomlinsky allow the teacher not only to promote the accumulation of students’ knowledge, but also their effective application in different life situations, to develop basic general and subject competences that are the basis of the modern education system. The main statements are as follows: the teacher is entrusted with the responsible mission of educating the students in the love of their native land, the Ukrainian people, their traditions and culture; students should be made aware that they are responsible for the future of their own country and its further development; effective means of nurturing patriotic feelings are native language and literature, history, fairy tale, song, art, nature, which create the necessary psychological atmosphere that helps to increase the motivational component of knowledge of the Motherland in all its spheres.
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717477/1/%2B%D0%9D%D0%9F%D0%A3%20%D0%94%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D0%B4_%E2%84%96%2069_2019-1-19-22.pdf
- Березівська, Лариса Дмитрівна (orcid.org/0000-0002-5068-5234 <http://orcid.org/0000-0002-5068-5234>) (2019) Berezivska L. D. V. O. Sukhomlinsky’s ideas on the role of the teacher in students’ patriotic education feelings of the new Ukrainian school Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія. Педагогічні науки: реалії та перспективи, 69 (5). pp. 19-22. ISSN 2311-5491